Lidé
ještě neznají pravou Lásku. Ona je proto
nemůže upravit, zjemnit pro život v Nebesích. Je
nemožné ponechat jen na člověku, aby došel
sám. Předlouho by ještě putoval namáhavou cestou,
zdržován rozumem světa, který jej velkou silou
táhne k životu pozemskému. Proto začínám
krátit tuto cestu člověka ke mně do Nebes i jeho boj s
rozumem tělesnosti. Avšak ne tak, jak mnozí myslí,
že člověka na svých rukou přenesu přímo
do rajské brány bez jeho námahy. Nikoli. Dal jsem mu nohy
a jim sílu, aby mohly putovat.
Nuže,
putuj, člověče, ke mně, já tě budu
podpírat, posilovat, ale cestu konej sám. Abys mohl jít
rychleji než dříve šel člověk,
říkám ti: miluj i nepřátele své!
Dokážeš-li to, nebudeš putovat jako lidé, ale
rozepneš křídla a dřív než se
naděješ, vstoupíš do Nebes jako jejich trvalý
obyvatel i budovatel.
Mnoho
zármutku se nachází v mém srdci, avšak ten,
který mi působí mnozí duchové šalbami
lidí, je z největších. Pravdu máte,
říkáte-li: Těžká je cesta k Bohu –
neboť je na ní mnoho úskalí a svodů
odívajících se do pěkných podob, aby
lidé byli obelstěni a uvěřili, že dobré je
to, co velmi duši škodí.
Mezi
pobloudilými duchy jsou mnozí, kteří se
postaví do cest člověka mne hledajícího a
když spatří takového, hned mu kladou nástrahy,
aby se stal posluchačem jejich výkladů o tom, co já
činím přes duchy dobré i zlé, že Země
není dílo mé, ale práce četných duchů,
kteří sami spravují Zemi a jiné hvězdné
světy vesmíru.
Jejich
slova jsou však šalebná. Chtějí u
člověka získat úctu, aby jim zajistila moc nad
ním a oni se mohli zmocnit člověka po odložení
těla a učinit z něj svého služebníka a
ctitele, který by jim dodal velkou vážnost u jiných,
stejně pobloudilých duchů.
Člověk
má velkou moc, aniž o tom ví. Koho on ve své
chvále a úctě vyzdvihne, je upevněn ve svém
titulu a moci víc, než byste mysleli, a to i za takových
okolností, že si některý duch tituly a moc
přivlastňuje neprávem. Nevíte, jaké
řády platí pro svět jiných duchů.
Není ještě vhodný čas k tomuto
vědění. Ale tolik vězte:
Komu
člověk vzdá i nenáležející oslavu,
úctu a čest, ten se stává jeho pánem a
může zasahovat do jeho života více či
méně podle toho, na jakém stupni vědomí a
znalostí je onen člověk.
Duchové
využívají i zneužívají možnosti
ovlivňovat člověka. Snaží se jej získat pro
sebe a pak tvrdě ovládat, jím upevnit svá
místa a postavení ve světě duchů. Běda
člověku, který upadl do moci duchů pobloudilých,
mluvících lživě a šalebně, neboť na
dlouhý věk je jejich služebníkem, aniž o tom
ví.
Vy,
kteří jste poznali klamy nepravých učitelů,
mistrů a proroků, bděte nad každým, o němž
víte, že se spojuje s duchy různých jmen a ne se mnou,
a volejte mne na pomoc a proste Otce:
Prosíme
Tě, Otče náš, zachraň a vyveď z moci temnoty,
zbloudilé na cestách k Tobě. Otevři jim zrak, aby
poznali, kde se nacházejí a vrátili se na místa
svatá a čistá, kde Ty žiješ a kraluješ
v Synu Svém Ježíši Kristu jako Bůh
jediný a svatý, Pán všeho, co jest.
Stane se
podle vaší prosby. Vaše modlitební služba je
potřebná a cenná pro celý svět. Postup
člověka je na ni přímo vázán.
Bratrská pomoc má různé formy –
přímluvná modlitba z nich ze všech má
nejvyšší účinnost a vliv.
Není
moudré strachovat se temných duchů, avšak také
není dobré o ně se nestarat. Jestliže se jich
strachujete, oni se pyšní svou mocí nad vámi a
činí ještě více než je jim dovoleno
činit pro zkoušky člověka, dávajíce tak
najevo svou moc nad ním. Nedbáte-li jich, ztrácíte
ostražitost nad svým životem a oni,
využívajíce vaší nedbalosti a lhostejnosti,
vrhají mnohé sítě na vaše myšlenky, slova i
skutky, aby byly k vaší pohaně přede mnou, vás
snižovaly a činily nehodnými mé velké
přízně, již prokazuji tomu, kdo na mne myslí,
důvěřuje mi, u mne vždycky hledá vše
potřebné pro tělo i duši.
Proto se
nestrachujte před nimi, ale buďte ostražití a
bdělí v každé chvíli života, aby do
vašeho vědomí nevcházely jejich myšlenky
nesoucí nelibost, nesoulad, hněv či zármutky nad nehodami
denního života v těle, zdržení od
zbožných myšlenek, úkonů, nebo i různé
zájmy tohoto světa. Neznáte cesty, kudy oni do vás
vnikají vnášejíce tam své
cítění i myšlenky, tak odlišné od toho, jak
má člověk myslet a cítit, abych já se v něm
a jím projevoval.
Proto
pravím:
Hlídejte
své nitro jako dobrý strážce vzácné
poklady, aby do něho nevešel ten, který znečišťuje
všechno, čeho se dotýká, především
mysl, slovo i cit, k nimž nejčastěji míří
jeho krok. Budete-li bdít a střežit se, nebude u vás a
ve vás rušitel. On nemarní čas u toho, kdo jej vytrvale
vyhání od sebe, od prahů své duše ve dne i v
noci, při práci i odpočinku, v radosti i žalosti, i
tehdy, obracíte-li se ke mně v modlitbách.
Tisíckrát vás bude rušit, ale jednou se
odvrátí, uvidí-li, že marně u vás plýtvá
silou, mocí i chytrostí.
Vytrvejte
– vytrvejte, a nebudete si stále stýskat na jeho
všudypřítomné pokušení.
Naučte
se práci, kterou od vás žádám
nejdříve, přede vším jiným. Práce,
kterou žádám, není ovšem lehká.
Nedá se zhodnotit rozumem, neboť její výsledky jsou
jenom mně známé a já vám je zjevím,
jsou-li uznány Otcem.
Nepřikazuji:
navštěvujte chrámy, držte posty těla,
vyhýbejte se lidem, jak činili poustevníci, aby nevešli
do pokušení od jejich jazyka, svou zbožnost ukazujte
veřejně, aby každý věděl, že se
modlíte, dbáte na čest a dobré jméno. Toto
vše dělají slabí ve víře a lásce ke
mně, kteří vnějšími způsoby
zbožnosti zakrývají vnitřní chudobu citů
pravé lásky ke mně.
Vy
pracujte, abyste se líbili Otci, aby On uznal vaši námahu a
ji odměnil. Pracujte stále v skrytu své duše na
modlitbách.
Modlitba je
namáhavá činnost duše tím, že se ona
musí upínat k věcem neviditelným, o nichž
neví, kde se nacházejí. Musí myslet silněji
než myslívá na věci viditelné, protože to,
co nosí ve své představě, co může vidět,
slyšet, ohmatat, pocítit, usnadňuje jí pochod
myšlení i soustředění; kdežto to, co v představě
nemá, ji zneklidňuje, tísní i namáhá.
Zvlášť v modlitbě je její cit vydán
namáhání. Projevit lásku neznámému,
neviditelnému, je těžké, téměř
nemožné.
Nelze
zazlívat a divit se, že lid je chabý v duchovních
citech, nemá sílu změnit podobu své duše,
obléci ji krásou svatosti, když se málo modlí,
málo v duši namáhá. Duše je jako
nevyživené dítě, stále slabá,
nesamostatná a bázlivá.
Chcete-li
svou duši obléci do svatebního roucha nevěsty, nemohou
být ruce položeny do klína. Sousto ještě nikomu do
úst samo nevešlo. Bez práce není zlepšení
života v těle ani v duši.
Proto
pracujte pilně, soustředěně, ve stálých
modlitbách, jak jsem vám přikázal.
Posílíte tím duši jako se prací
posílí svaly těla, zpevní jeho stavba. Posilujte svou
duši modlitbami, ať zesílí všechno, co je ve
vás: vědomí, myšlenka i cit a z nich
vycházející činy. Čiňte tak pro dobro
vaše i bratrů, s nimiž jste ve mně a pro mně živi.
Otec pak odmění tuto vaši tichou práci podle vlivu,
který má a dá svou hloubkou, upřímností
a vroucností.
Modlitbu jako práci duše vám
přikazuji.
Vzácný
je mi ten, kdo uvěří, že se opět
přibližuji k člověku, abych pokračoval v
započatém díle přemožení zlého a
osvobození člověka z jeho moci, která se
příliš pozvedla a zesílila lidskou slabostí.
Vzácný je mi ten, kdo mě vítá a raduje se,
že již jdu, abych zúčtoval a skoncoval s
nepřítelem všeho dobra i s jeho pomocníky z řad
lidí.
Každý,
kdo je v těle, je v boji do posledního dechu svého
těla. I nepřítel útočí ze všech stran
na tělo i duši, aby člověku vzal, co je v něm
bohatstvím a krásou duše. Jdu, abych skončil tento
skrytý boj. Nebude však skončen u všech,
kteří mě vyznávají a volají: Pane, Pane!
Rychle dobojovat boj pomohu jen nejvěrnějším, hluboce
oddaným, na mě plně spoléhajícím a
očekávajícím ode mne veškerou pomoc,
modlícím se v skrytu svého srdce v neustálé
prosbě i díku a ve víře, že s Otcem
tvořím jednotu v milosti, Lásce a pomoci člověku.
Ne u
všech boj však bude skončen naráz tak, aby si
všichni oddechli, žili již v pokoji a bez pokušení.
Budu chodit od duše k duši, na každého
zvlášť působit a pak celý svět pronikat.
Podle síly víry, důvěry ve mne a vřelosti
lásky, kterou si duše vyvinula v utrpení a tísni,
podle jejího porozumění věcem, které zjevuji a
velmi zdůrazňuji, budu ztišovat její boj a zásahy
do jejího osudu celý zápas ukončím.
Pojďte
ke mně, vy, kteří bojujete těžký boj s
tělem, světem, vším zlem a přitom neustále
myslíte na mne, plně spoléháte na mou pomoc.
Váš boj chci již skončit, abyste konečně
nalezli v sobě klid duše a pokojnou cestu životem s mou
přímou účastí.
Pojďte,
vy, kteří se ke mně upínáte s láskou
větší a vyšší než je ona, které
vás učil svět. Vám chci již dát
vítězství plné a trvalé, aby nebylo toho, kdo
by vás znepokojoval, sváděl na scestí, vás ode
mne vzdaloval, vytyčoval mezi vás a mne hřích jako
nepřekročitelnou přehradu. Přimkněte se ke mně
více, než dosud se ke mně kdo z lidí přimkl.
Jen ze spojení se mnou vzejde vaše dokonalé a trvalé
vítězství nade vším zlem.
Jsem
zarmoucen vším, co vás ode mne vzdaluje. Potěšte
mne a já potěším vás. Dejte mi do rukou
zbraň proti svému nepříteli a já za vás
vybojuji všechno. Účinnou zbraní v mé ruce je
vaše důvěra a láska ke mně. Dáte-li mi do
rukou tuto svatou zbraň, budeme silni ve společném boji.
Nebude nepřítele, který by se nevzdal boje, uvidí-li
mezi námi silné, svaté spojení, jednotnou vůli
činit vždy a všude dobro.
Duše
ke mně přimknuté, důvěřivé a mně
věrné, vaše vítězství nade vším
zlem je blízké. Je-li ono blízké, je
blízký i pokoj vašeho srdce, radost z našeho
setkání i společné žití v
krásách duchovního vesmíru.
Nemohu
se zjevit světu tak, aby naráz každý poznal a
uvěřil, že jsem. V zákonu stojí: Temnota
obklopí člověka a hory těžkostí na něj
padnou. I nebude si vědom Boha svého, pokud bude žít v
trestu za svůj hřích, ani vědět, že není
jen jako živé tělo, ale jeho duch je v něm pravým
člověkem.
Nehoršete
se nad nevěřícími, ale mějte s nimi soucit.
Žijí ve velkém trestu za hřích, protože
dosud nekonali za něj náležité pokání.
Pokud není naplněno určené pokání a vyrovnání
vin, je hřích jako temný stín na duši
člověka. A tam, kde je stín, nemůže být
světlo. Já jsem Světlo, a proto nemohu vejít do
temnoty, pokud ona je v duši člověka.
Nevěří
ve mne ti, v jejichž duši je tma a stíny hříchu.
Kdyby zmizely všechny stíny, vešlo by do duše světlo
a já s ním. I nevěřící by ve mne
uvěřili, protože by pocítili můj
přímý dotek i silné působení na ně a
nezdráhali se říci: Bůh je! Protože se však
náležitě nepřičiňovali, aby se z
hříchu očistili, mají v duši tmu a mé
Světlo je míjí. Proto mě neznají,
nevědí, jak působím na nitro a
říkají, že není Boha.
Nehoršete
se, slyšíte-li tato slova. Mají svou pravdu. Pro tyto
žijící v temnotě nejsem skutečností. Jsem
Světlo a oni toto Světlo neznají, je nemají, a proto
nevědí, že je. Jejich pravda je omezena na tělesný
rozum a smysly těla, na vnější věci a potřeby a
pozemské zákony života. Kdyby znali vyšší
pravdu, uvědomili by si svůj omyl a káli by se z něho,
hledali by mě dychtivě a nalezli jako vy.
Duch
člověka mne poznává. Jejich duch však
ještě neožil, nepovstal z těžké mrákoty
ležící jako temný mrak na jeho vědomí.
Kdo za to může? Zajisté ten duch sám.
Líbí se mu, že nemusí dbát Božích
zákonů a může žít v nespoutané
libovůli, poslušný jen sebe. Nedbá, že
volám k práci každého ducha na
rozsáhlém díle stvoření, že i já
na něm neustále pracuji, dokresluji jeho obrazy a naplňuji je
novými jevy a tvary.
Není-li
takový duch přede mnou živý a činný, nejsem
ani já živý a činný před ním a pro
něho. Proto ve mne nevěří, věřit
nemůže. Tento stav nevědomí o mně trvá, dokud
se neobrátí tak, abych snesl pohled na něj bez
lítosti a zahanbení nad ním, že tak hluboko poklesl.
Tehdy jej
povolám k soudu a řeknu mu, co má dále činit, po
které cestě jít, aby se k Lásce vrátil, ve
Světle žil. Od té chvíle se stane
věřícím ve mne a vstoupí do úkolů
svého spasení.
Ptáte
se mne v skrytu svého srdce: Pane, bezbožníci proti
Tobě mluví a rouhají se, hříšníci
hřeší a jsou pro pohoršení. Proč na ně
neuvalíš tresty, aby svět viděl Tvou spravedlnost, Moc i
Sílu a všichni ve strachu činili pokání a
napravili se?
Ptáte-li
se mne na osudy hříšných a bezbožných, je
to proto, že váš duch, vstoupiv do těla, ztratil
vědění o životě, chápání jeho
tajemství. Ztráta vyššího
vědění je jen na čas, dokud si duch plně nepodmaní
tělo, nezvládne smysly, nezkrotí rozum. Pokud duchu
vládne tělo, je on slabý, omezený v činnosti,
nezná a nechápe mne.
Až mu
víra dá sílu a on povstane ke své duchovní všeřídící činnosti,
získá plně všechno, co o mně věděl
než se spojil s tělem. Začne poznávat skryté
zákony a je naplňovat myšlením, činy, tím
se ke mně přibližovat a se mnou se spojovat. Čím
dokonaleji má přání i příkazy plní,
tím více se zušlechťuje a jedné chvíle
mě spatří tváří v tvář.
Pozná, že jsem laskavý a mírný. Dal-li jsem
životu Zákon, pak proto, aby měl vhodné rámce
pro svá tvůrčí díla. Zákon mi však
nebrání v Lásce, naopak, je jí naplněn. je
vydán z Lásky, pro lásku a na její ochranu
před úskalím života v prostoru kosmu, plném sil
a různorodých pohybů.
Můžete
namítnout, jak Láska může soudit a určovat tresty,
když je plna soucitu, smíru, laskavosti a dobroty. Zákon
vyšel ode mne, jsem jeho vydavatel, jsem i on sám. Zákon ve
mně soudí všechno, i člověka. Protože
člověk vyšel ode mne, má to, co mám já.
Zákon je tedy i v člověku, protože v člověku je
život a každý život sám o sobě je již
zákonem v sobě určujícím rovnováhu
věcí, aby v nich bylo všechno ve správném
složení, nedošlo k vybočení z rovnováhy a
účelu, pro něž tvořím.
Nesoudím
člověka jen já sám. Soudí jej i jeho život,
všechny činy z něho vzešlé. Jsou-li v souladu s
určením, jak je dává zákon, člověk
žije v pokoji a nezná bolesti. Není-li však souladu, je
to znamením, že člověk žije již v
následcích přestoupení zákona, k
němuž došlo dávno předtím, než vstoupil
do Země k životu jako člověk. Kdyby nebyl porušoval
zákon, žil by v nebeských vlastech a nebyl by poslán
do Země. Žije-li v ní, je to proto, že je v něm
nerovnováha, je porušen v nejzákladnějším
svém bytí, v duchu. Porušený duch nemůže
být mezi těmi, kteří rovnováhu mají, aby
nevnesl do jejich života neklid, chaos, těžkost a bolest,
jaké má sám.
Neuvědomí-li
si člověk žijící na Zemi, že přestupuje
zákon a porušuje rovnováhu svého bytí, a proto
má nesnáze a utrpení, pozná to, až odejde ze
Země, z těla. Tělo zastírá poznání
příčin těžkostí života, protože
nenahlíží za hranice tohoto světa. Když duch
opustí tělo, padají mnohé zábrany a
člověk vidí, co dříve neznal, neuvědomil si.
Především najde po odchodu z těla soud, který je
před branou vyššího života. U soudu nad člověkem
nejsem sám, ale vždy je u něho svědek. Jím je
uplynulý život člověka. On je také žalobcem.
Zjeví v pravé podobě každý čin
člověka, protože je v něm vtisknut a je zřejmý.
Zemský
život je jako kniha, do níž se vpisuje nesmazatelně
každá myšlenka, slovo i čin.
Tento
živý svědek je záznamem hnutí duše v mysli
i citu i v každém tělesném pohybu. Člověk jej
vezme s sebou na jiný svět. Přijde-li s ním k soudu,
vypovídá o všem, co člověk konal, mluvil, myslil i
cítil, co prožíval jako bolestné nebo
radostné, klidné či neklidné roky, dny, hodiny,
minuty a vteřiny, vypovídá i o tom, jaké byly jeho
činy. Kniha zemského života člověka je
pravdivá a spravedlivá. Nic nezamlčí,
neomluví, nepřidá. Je zrcadlem zobrazujícím
tělo, duši i ducha člověka do nejmenších podrobností.
Tento
živý, pravdivý a spravedlivý svědek
promlouvá a zjevuje člověka, aniž bych se já
sám na něco ptal. Mluví a žaluje na člověka
přede mnou i před ním, jemu samému
tváří v tvář. Zardívá se, kdo
nedobře činil, velice se hanbí přede mnou, když se
ptám: Co jsi činil, člověče? Nemusím se
ptát. Dříve než bych se otázal, již je to
známo nejen mně, ale i všem kolem mne, mým
služebníkům i jeho přátelům.
Živé
svědectví začne samo mluvit před soudem na toho, kdo k
němu přichází, je-li mnou k němu zavolán. V
té chvíli ví o sobě to, co o něm vím
já. Zná svá přestoupení i hříchy.
Ony se mu zjevují před očima jako svědkové i
žalobci, karatelé i soudci nad ním. Jestliže za
života na Zemi nevěděl nebo nechtěl vědět,
že by činil nešlechetnosti, bezbožnosti, nepravosti či
hříšnosti a porušoval Boží zákon, bylo
mu lehko, protože za to na Zemi trestán nebyl. Vstoupí do
trestného procesu poznáním, co činil
nedobrého, čím narušoval život lásky a
pokoje, jaký jsem od počátku dal a žádám,
aby byl zachován.
Vy,
kteří jste nyní zasvěceni do tajemství soudu nad
člověkem, nikdy neříkejte: Ten člověk
hřeší a není za to Bohem trestán. Taková
řeč je bláhová a viní vás z velké
nevědomosti. Hřeší-li někdo a není na Zemi
hned trestán, vězte, že jeho trest začne doléhat v
té chvíli, kdy pozná svůj hřích.
Nepozná-li jej na Zemi, pozná jej, až opustí
tělo i Zemi a stane tváří zrcadlu svého
života.
Buďte
proto trpěliví s hříšníky a
nežádejte tresty na ně. Přijdou tak neodvratně jako
přichází chvíle smrti těla. Starejte se
raději o svůj soud, aby nebylo svědectví
hříchů proti vám a sami jste jimi nebyli
trestáni. Žijte tak, aby nebylo obav z posmrtných
trestů, ale byla naděje jasu a klidu mé náruče,
která se otvírá tomu, kdo si nenese na onen svět
stíny vin.
Prosíte
mne: Pane, pomoz, Pane, dej nám…
Mám
zajisté vše, čeho je lidem třeba. Mám Sílu,
Vůli, Moudrost i Lásku, bez nichž nelze žít, a
jestli přece, pak těžce a v utrpení duše i
těla. Avšak mé dary jsou příliš
vzácné, cenné, než aby mohly být dány
každému, kdo si jich ode mne žádá. Víte,
že lidé jsou hříšní, protože
vidíte jejich skutky. Já však vidím i myšlenky
lidí, které vám jsou utajeny.
Hrozíte-li
se skutků lidí, co mám činit já, když
vidím jejich původce – myšlenky? Než je skutek
vykonán, musí být napřed promyšlen, procítěn,
nesen dlouho v mysli i srdci. Toto je správný postup
činů člověka. Stává se však, že je
tomu naopak. Člověk něco promluví, a přitom na to
předem nemyslí a neuvědomuje si, proč to řekl, z
jaké pohnutky vzešlo slovo. Je-li skutek vykonán,
člověk vidí své dílo, shledává na
něm nedostatky. To proto, že nezachoval správný postup,
jednal bez pomoci mysli. Skutky konané nepromyšleně
nedají hodnoty. Jsou chabé, bez hlubokých stop v
prožitém životě. Avšak čin, který
prošel dlouhou cestou myslí, dotýkal se citu a spojil se s
ním v dobré vůli, je ke cti člověku.
Jako jsou
lidé uvyklí mluvit a jednat neuváženě a
ledabyle, chovají se i ke mně. Jejich otcové je učili:
Věřte v Boha a modlete se. Oni tedy věří a
modlí se. Řekli jim: navštěvujte chrámy a konejte
předepsané úkony zbožnosti – a oni tak
činí proto, že to dělají jiní, jejich
rodiče nebo i celý rod. Sepnou ruce, modlí se,
navštěvují chrám.
Hle, skutky
dobré a krásné – říká ten, kdo to
vidí. Hle, zde duše zbožná, v Boha
věřící – řekne opět jiný.
Skutky, které člověk veřejně koná, jsou lidmi
vždy přísně souzeny. Já také všechno
soudím. Vidím však skrytá místa, vidím
mysl jako kolébku všech lidských činů.
Dívám se do ní pozorně a neustále.
Zkoumám, jaké myšlenky se v ní rodí, čeho
se mohu nadít od toho člověka za rok či delší
čas.
Člověk
se modlí a podle zvyku říká: Pane, pomoz, Pane, dej!
Není-li modlitba zesílena myslí, prolnuta citem,
málo ji slyším, vnímám ji slabě. Jak
mám její slova uvážit a splnit vyslovená
přání? Hlasitě projevená modlitba s pokleknutím
není pro mne vždy pravou zbožností. Ani
nejhorlivější a nejhlasitější modlitbu
nemám za pravou, neví-li o ní srdce. Pravá
zbožnost plyne z vroucnosti, z hlubokého svatého citu, z
velké touhy projevit mi důvěru, úctu i lásku.
Není-li silných vnitřních pohnutek k modlitbě,
je ona mluvením úst a ne srdce. Není ani zapsána
světlem v knize života jako vzácný čin,
který je hodnotou i zásluhou člověka na Zemi.
Mnoho
modliteb již lidé pronesli, a přece jejich život
zůstává stále stejný, těžký a
bolestný. Proč? Protože tyto modlitby nebyly silnou a
vroucí řečí srdce, jaké se
otvírám, ji vítám, protože mne volá k
Zemi, k duši, k životu neutěšenému, abych mu vrátil
radost a mír. Jedná-li se o tělesné potřeby a
pomoc v nemoci, dovedou lidé modlitbu zesílit, protože mají
úzkost před smrtí těla. Jde-li však o duši a
její uzdravení, modlitba je slabá,
nevýrazná. Lidé netuší, v čem je
kořen jejich těžkostí. Jinak by prosili vroucně,
celou silou mysli a z hloubi srdce: Pane, uzdrav duše, ať jsou
opět silné, krásné a svaté, abys je
přijal k sobě a ony nemusely již prožívat
umírání těla, bolesti a starosti lidské. Oni
však prosí: Pane, uzdrav mé tělo, abych mohl pracovat a
žít na Zemi.
Bláhoví.
Kdyby si uvědomili, že život na Zemi je pro pokušení
i utrpení duše, neprosili by tolik o jeho prodloužení.
Kdyby však přece prosili o tělesné věci a
sílu tělu, mluvili by jinak. Prosili by: Pane, uzdrav mé
tělo, aby v něm duše mohla žít a pracovat na
svém obrození, těžkostmi a utrpením prokonat
pokání, očistit se od zla, vyvinout dobro a v něm se
upevnit, navždy zakotvit.
Takto
proslovená prosba je správná a já k ní
přihlédnu a dám, čeho je třeba, vidím-li,
že vyšla z upřímnosti srdce toužícího
již dobro konat vždycky, všude a všem. Vidím-li,
že pomocí tělu je dáno prodloužení
života na Zemi pro rychlý vývoj dobra v duši,
dám, čeho ona žádá. Dám i jiné
dary modlitbou vyprošované, ne však každému. Kdo
slabě a jen ústy ke mně volá, chabě
věří a nemá za sebou dobré skutky, lépe
by učinil, kdyby nevolal svatými slovy modliteb a nebral mé jméno
do úst marně. Kdo povrchně, nesprávně a marně
se modlí a jméno mé volá, nejenže nedostane
ode mne žádaného, ale svolává na sebe novou tíži,
protože přestupuje zákon, který stanoví:
Nevezmeš jméno Boha nadarmo, neboť ono je ti jediným a
svatým, v němž je život tvůj i všechno
dobré, co v něm máš.
Do modliteb
vkládejte celou duši. Kdyby srdce při nich mlčelo a mysl
byla vzdálena, marné jsou modlitby, prosby a všechny
přímluvy. Prosíte-li, proste vždy srdcem a pak teprve
do úst vložte slova. Všechny vaše modlitby pak budou
vyslyšeny a dáno vám bude, co ony vyprošují pro
vás, vaše bratry, přátele i pro celý svět.
Kdo
zná mé jméno a věří v ně, je
ctí a před světem vyznává jako jméno
Boha, může z něho vzít i jméno pro sebe a
říci: Já jsem Kristův, jsem křesťan…
Takto se
nazývali moji učedníci i jejich žáci,
všichni hlásící se k mému jménu proto,
že od něho čekali svou spásu, s ním se chtěli
spojit navždy a čerpat z něho všechnu milostiplnost
Boží. přijali mé jméno, aby se odlišili od
těch, kdo ve mně neuvěřili pro tvrdost srdce nebo ze
strachu, aby nepřestupovali staré řády a zbožnosti
svých otců. Nazvali se Kristovými –
křesťany, a já se nehoršil, ale radoval se z toho,
že pochopili můj záměr, aby mé jméno jim
bylo vzorem, nejvyšším příkladem k
následování.
Víra
v mé jméno zapustila kořeny, avšak nenaplnila
život člověka. Svět stůně na nedostatek
lásky, protože mé jméno nevstoupilo plně do
srdce křesťanů jako projevená velká Láska.
Bůh miluje člověka. Jak bych jej nemiloval já,
zjevená Boží Láska sestupující k
člověku. Avšak ten, kdo mé jméno volá a od
něho čeká pomoc a spasení, neuvědomuje si, že
ono je Boží Láskou k člověku. Kdyby toho dbal,
více by se Boží Lásky dožadoval; ona by k
němu zajisté přišla a naplnila mu srdce. Dotkne-li se
má Láska člověka, pak se on mění a na jeho
životě je znát, že je můj a plně mně
patří.
Jak se
může projevit tato proměna. Tím, že žije
láskou, dává ji každému, mně i lidem, je
pokorný, pokojný a mírný, tichý,
dobrotivý a obětavý. Má-li toto všechno v
duši, má to, co mám já a čím je
naplněna pravá Láska. Teprve tehdy má právo
říci: jsem Kristův, jsem křesťan…
Pokud
nežije jako já, neprávem si přivlastňuje mé
jméno, nepravdivě mluví, říká-li, že
je křesťan. I když si to o sobě myslí,
neuznávám jej za křesťana já. Naopak, hanbím
se za nepravého křesťana, rmoutím se, že mé
jméno je bráno marně, že všechny klame,
protože nevydává o mně pravé
svědectví svým životem. Kdyby dosvědčoval
sebou velkou láskou, projevoval by před světem mne, že
jsem dobrý vždy, že nevkládám
kříže, nesesílám utrpení.
Ze
špatného života, slabé víry a malé
lásky lidí vyvstávají jejich kříže
jako následky nedokonalosti křesťanů. Kdyby žili
podle mne, byli by pokojní a bez hříchu, protože
já jej v sobě nemám. Žiji láskou, a proto
mám v sobě Nebe. Láska dává život
nebeský, pokojný a blažený. Kdyby lidé
žili láskou, také by měli v sobě Nebe. Ale oni
žijí ve svárech, půtkách, hněvu a
zlobě. Jaký si tedy žádají život? Pokud
žijí v nešlechetnostech, marně volají: Otče
náš, přijď Království Tvé!
Jak
může přijít mé Království tam, kde
je království zla? Jedno v druhém nemůže
být. Pokud život bude životem, jedno ustupuje druhému
za hranice jeho působení i vlády. Praví-li
křesťan ve své modlitbě: přijď
Království Tvé – a sám ve svém srdci
má království satana, je jeho modlitba marná a
viní jej ze lži. Šel by člověk s čistýma
rukama i nohama a v bílém neposkvrněném rouchu do
místa, kde je nahromaděno bláto a velká nečistota?
To nelze žádat – odpověděl by každý,
kdo má rozum v těle. A přece tak nerozumné,
nemožné věci na mně lidé neustále
žádají a reptají, když neupravím jejich
život jak si žádají, aby netrpěli, žili v
hojnosti všeho, co svět poskytuje. Pak často mluví o
nespravedlnosti mé i nespravedlnosti světa,
svolávajíce soudy a tresty.
Bláhoví,
nerozumní a zaslepení. Jak dlouho ještě budou chodit
tmou a přitom si myslet, že žijí ve Světle se mnou a
ve mně, jak dlouho budou mluvit: My jsme s Kristem, jsme Kristovi, jsme
křesťané. – ? Jak dlouho budou klamat sebe i
jiné, že bych se hlásil k těm, kteří
mě svým životem zapřeli, žijíce jako můj
nepřítel. Jak dlouho si budou hovět na zásluhách
víry ve mne, která není pravá. Kdyby byla
pravá, znali by dobře své povinnosti k lidem i sobě,
věděli by, že mají žít jako já,
hlásí-li se k mému jménu a
říkají: Věříme v Krista, jako v Krista
věřili naši otcové, že nám dal spásu.
Ale jejich
víra je mdlá a proto nemůže řídit jejich
život tak, aby uskutečnil mé přání i
naplnil přísné zákony. Běda však, až
prohlédnou svůj klam a poznají, že se k nim
nehlásím jako ke svým. Moji jsou jen ti, kteří
žijí podle mne, neberou jméno mé marně do
svých úst, plní to, co jsem řekl, aby bylo
plněno jako první, největší
přikázání, dané člověku: Milovat
budeš Boha svého ze sebe celého. Nejen ústy Jej
budeš vyznávat, ale srdcem vyznáš Jej. Budeš-li Jej
vyznávat srdcem, budeš Jej projevovat celým životem.
Tehdy se tvůj život stane svatým, ty budeš
Božím a Bůh bude tvým; Bůh se k tobě
přizná, že jsi Jeho. Tehdy se vrátíš do
ráje a budeš šťastný na věky…
Nenaplní-li
člověk toto do posledního písmene – i kdyby
myslel a mluvil: jsem člověk Boží, jsem Kristův
– není Boží, není můj. Neřeknu-li
já člověku: jsi můj – čí je ten
člověk? Není-li můj, je satanův, a kdo jeho je, tomu
běda ve věku tomto i v onom, který přijde po něm.
Horlím
na ty, kdo jsou slabé víry, vlažné zbožnosti, a
říkám: Varujte se všeho, co je člověku k
pohaně, aby na vás nebylo nic, co by vás činilo
nehodnými mé Lásky. Varujte se lhostejnosti k věcem
duchovního života, neboť lhostejnost vyplývá z
lenivosti ducha. Leniví jsou nejposlednější z
posledních v mé přízni a Lásce. Jim
platí slova: Běda vám.
Život
na Zemi od vás vyžaduje, abyste pečovali o tělo, je
sytili a oblékali, spravovali dům, v němž ono
bydlí a konali různé práce, aby bylo co jíst,
čím se oblékat, bylo místo i pro tělesný
odpočinek pro vás i pro vaše rodiny. Avšak toto vše
nesmí vyčerpávat všechny vaše síly,
všechen čas daný vašemu životu na Zemi. Mnozí
dávají práci, z níž je tělo živo, na
místo nejpřednější ve strachu o ně, aby bylo
dobře postaráno o všechny prostředky k životu. Nikdo
se nemůže horšit, vidí-li takovéto starosti i
snažení. Vždyť v těle je člověk na Zemi
živ. Nemá-li tělo, není člověk viděn ani
slyšen lidmi na Zemi.
Lidská
mínění jsou jiná než moje. Lidé
vidí tělo a nevidí duši, její
příbytky a pokrmy, jimiž je sycena, ani její šat.
Kdyby toto lidé viděli, lidský život na Zemi by se
změnil. Oni však neví a jsou spokojeni sami se sebou,
hrdí na svá díla i na to, co z nich plyne jako hmotné
hodnoty a věci pro tělo. Bláhově si myslí, že
toto u mne a přede mnou činí člověka dobrým a
cenným.
Vy,
kteří víte, že člověk je duch,
můžete být spokojeni sami se sebou, s tím, co na Zemi
činíte? Pracujete do umdlení, aby žilo a dobře se
mělo tělo. Nevíte, že tělo je jen
dočasná schrána ducha a podléhá zmaru?
Myslíte-li na ně po celý jeho život, nač budete
myslet, až ho nebude? Myslíte, že na onom světě
skončí všechny vaše práce a bude
věčný odpočinek?
Ano,
smrtí těla skončí všechna pozemská
práce a každý si od ní odpočine. Avšak vy
přece budete žít. Jak? Nezaslouží si to vědět
ten, kdo pečuje jen o tělo a ne o duši! I ona má
své potřeby. I ona bydlí, je oblékána a
sycena. Kdo o to pečuje a se namáhá? Myslíte snad,
že já sám po smrti vašeho těla budou vaši
duši oblékat a sytit a vy budete mít ruce složeny do
klína? Jako člověk na Zemi pracuje a já mu
dávám k jeho ruce potřeby pro život –
jídlo, oděv i příbytek – tak je i po odchodu z
těla, avšak s tím rozdílem, že nastane přímá
péče o věci duše, které dříve
neviděl, necítil a v sobě nevnímal. Těžkosti
však spočívají v tom, že člověk
zvyklý jen na práci pro tělo a hmotu, neumí svou
duši oblékat a sytit, upravovat jí příbytek,
neboť se tomu na Zemi nenaučil.
Co
však s takovým člověkem? Co byste řekli o
člověku, který by si nevěděl rady co a jak
dělat, aby byl pokrm, nápoj i oděv pro tělo, a
zmíral by hlady? Litovali byste jej, nebo se na něj horšili?
Co mám říci já nezpůsobilému k
práci pro svou duši? Mám jej litovat, nebo se horšit
nad jeho lenivostí a neuvědomělostí? Kdybych jen
litoval a jen se horšil, jak by mohl žít v novém světě,
do něhož vstoupí svou duší?
Především
pokárám nedbalého, lenivého člověka a
řeknu mu: Co jsi dělal na Zemi po celý čas?
Snad
řekne: Pane, pracoval jsem pilně od rána do večera,
neměl jsem ani chvíli času, abych se veselil a
odpočíval.
Odpovím
mu: Čekáš ode mne pochvalu a odměnu za svou práci?
Ano, bude ti dána podle zásluhy, a dovedeš-li také
stejně horlivě bez odpočinku pracovat pro svou duši, aby
měla všechno potřebné, budeš zde žít v
klidu a bez nesnází. Nebudeš se rmoutit ani strachovat, ale
brzy se přizpůsobíš novým úkolům a
pracím. Já, vidím-li tvou pilnost a vyučenost,
požehnám tvé práci a má pomoc ti bude
vždy blízká; a nejen pomoc, ale i přízeň
má i Láska, a budu ti nablízku jako tvůj Otec…
Jistě
bude překvapený, že mu ukládám novou
práci, i plný starostí v úzkosti a bázni
kvůli své nedostatečnosti a nevědomosti. Začne se
učit nové práci, protože ani ve světě ducha
se neodpočívá s rukama založenýma do
klína. Dlouho bude takový člověk žít ve
velkých nesnázích. Nenaučí-li se nové
práci brzo, stane se hladovým, slabým,
žíznivým a bez příbytku. Trvá-li jeho
neschopnost nově žít delší čas, je znovu
poslán do Země. Vrátí se, protože v
duchovním světě nedovedl ještě žít.
Vstoupí do nových nesnází, aby v nich a jimi se
naučil myslet na duši, její život, svět i
všechny potřeby a více se neopakovala těžká
bezradnost na onom světě, jakou prožil.
Varujte se
lenivosti ducha. Z ní vycházejí velké
nesnáze posmrtného života. Pečujte denně o
duši. Vzdělávejte se ve věcech duchovního
života. Syťte svou duši mým Slovem, chlebem
živým. Myšlenkami, city víry a lásky šijte
jí oděvy již na Zemi, aby měla do čeho se
obléknout, až vystoupí z těla, jde před můj soud
a dále podle jeho určení.
Učte
se pracovat ve světě duše pokud jste na Zemi, abyste se nemuseli
učit v něm pracovat teprve až do něho vstoupíte.
Čekala by vás nová trápení a
těžkosti. Cením a nejvíce odměňuji
práci pro život duše. Jí dávám své
nejvyšší požehnání.
Věříte-li,
že máte duši, pak věřte, že ona to je,
která dává sílu. Síla vaší
duše vychází ode mne. Já duši živím
sebou a naplňuji mocí, aby mohla předat život tělu a
ono bylo schopno pohybu, úkonu i růstu.
Dosud jsem
všechno duši dával bez vašeho vědomí a
přičinění. Nyní však
přichází nutnost vaší přímé
účasti na všem, co je mnou konáno a dáváno
duši člověka.
Posilujte
svou duši duchovními pokrmy. Živte a syťte ji mým
Slovem, které více než dosud vkládám mezi
vás k duchovnímu pokrmu a vy mohli z něho žít po
dobu, než plně vstoupíte do mé Duše a budete
silní a moudří její Silou a Moudrostí mou.
Proto dávám do vašich rukou své nové Slovo,
které je má Láska, Vůle i Moudrost, všechno
společné s Otcem.
Své
nové Slovo vám dávám, abyste je proměnili ve
svatý pokrm, který vaši duši nejen živí,
dá sílu, ale i nově posvětí a dá
znamení, že je to duše vyšlá z Duše
mé, od ní stále udržovaná při
životě až po tento čas, kdy jí
říkám:
Duše z
Duše mé, pojď k mému stolu, živ se
vším, co na něm je tobě dáno za pokrm. Syť se
mou Vůlí a Moudrostí, napájej se mou Láskou, v
níž je Bůh, a živa budeš na věky
věků.
Mnoho
je utrpení na Zemi, že mnozí již
úpěnlivě prosí: Pane, smiluj se nad námi!
Mé
smilování je u člověka již od chvíle, kdy
poklesl a stal se vyhnancem z ráje života. Bez něho by ke
mně nevolal o smilování. Jeho pád by jej byl uvrhl do
němoty a on by se stal kamenem na Zemi a ne bytostí živou,
vidící, slyšící a mluvící,
která mě může volat a prosit o pomoc. To, že
člověk ke mně volá: Pane, smiluj se nade mnou – je
důkazem, že jsem mu ponechal mnoho z jeho schopností i
když porušil řád a spojil se s duchem temnoty.
Mezi
velkými schopnostmi, jež člověku zůstaly po jeho
pádu, je řeč, schopnost vyjadřovat vnitřní
dění vnějšímu světu, v němž je
živ. Ponechal jsem mu slovo, které je částí mne.
Já sám jsem Slovo. Kdybych byl od člověka plně
odstoupil, nebyl by člověkem, ale němou
tváří. Slovo činí člověka
člověkem, bytostí vědomě jednající.
Teprve slovo oživuje tělo jak náleží, dodávajíc
mu obraz lidského ducha. Ponechal jsem člověku tento svůj
vzácný dar proto, že jsem se nad ním smiloval
již v oné hrozné době jeho provinění.
Věděl jsem, co jej čeká, jaká je před
ním těžká budoucnost
očišťování a napravování poskvrny. U
vědomí všeho bolestného, čemu v této
chvíli propadl, zaplakal jsem nad ním a smiloval se, když
jsem viděl, že nehřešil sám od sebe, ale že byl
ke hříchu sveden. Abych mu mohl v těžkých
dobách pomoci, až nastoupí své pokání a
bude velmi trpět, nechal jsem mu to nejvzácnější,
co měl – slovo.
Kdyby je
neměl, jak by mohl mluvit a volat: Pane, smiluj se nade mnou, pomoz mi.
Kdyby mě nevolal a neprosil o smilování, nemohl bych mu
pomáhat před očima duchů, znalých jeho
provinění. Ti pronesli nad ním přísný
soud, aby byl zbaven všeho a ponechán na pospas běsům.
Byl jim dán. Aby se však mohl bránit, nepodlehl jim
navždy, ponechal jsem mu slovo. Ono je silnou, pádnou zbraní
proti těm, kteří se stali jeho vězniteli, jeho
pány. Dovede-li jí dobře používat, brzy se
vyprostí z jejich zajetí i vlivů a stane se vítězem
nad nimi i nade vším zlem.
Slovem
člověk hřeší a propadá duchům temna, ale
slovem se také vykupuje z jejich zajetí.
Každé
slovo vyvolávající hněvy, spory, nenávist,
pláč a utiskování druhých, jejich
ponížení a bídu, žal a zoufání, je
slovo hříšné, jímž člověk
propadá běsům, nízkým duchům temna.
Každé
slovo nesoucí soulad, pokoj, radost, útěchu,
povzbuzení, trpělivost, vděčnost a lásku
jiným, je slovo vykupující. Čím je jich
více, tím rychlejší je výstup z temna, z
vlivů i zajetí duchů temnoty.
Mimo tato
slova jsou ještě jiná, ještě
cennější pro člověka. Jsou to slova modlitby i
díků. V modlitbě jsou slova nepatřící
člověku, ale mně. Proto jsou vzácná, svatá,
vykupující člověka z jeho hříšnosti.
Čím je jich více, tím lépe pro
člověka. Dříve a snadněji vyjde ze všeho, co je
mu poskvrnou a pohaněním před tváří mou i
před celým nebeským světem.
Smiloval
jsem se, aby mohla zaznít z úst člověka modlitba i
slova svatá, vyslovující jméno Otcovo i mé,
která by sama sebou jej očišťovala a
povznášela. Ponechal jsem člověku svatý dar slova,
aby měl zbraň proti nepříteli, nebyl mu vždycky
poddán, ale osvobodil se a promlouváním slov lásky
učinil ze svých úst můj chrám a tak se
rázem vyvýšil mezi ty, kteří ve svých
ústech pro mě zbudovali stánek, mluví svatě,
láskyplně vždy a všude. Kdyby člověk nemohl
použít svého slova na obranu v boji s nepřáteli,
jak by nad nimi zvítězil? Nemůže jít proti nim se
zbraní, jako se jde proti viditelnému nepříteli na
Zemi. Nepřítele skrytého nevidí. Jak jej má
tedy přemáhat a proti němu bojovat? Odhalím vám
vaši zbraň, abyste jí od této chvíle mohli
používat. Vy jste jí často používali, ale
nevěděli jste o tom, protože jsem vám dosud neřekl,
abyste jí používali. Nyní, podle mého
poučení i vybídnutí, jí začnete používat
vědomě. Tím ona ještě více nabude moci a bude
vám vždy ochranou i obranou.
Ne
každé slovo je zbraní proti zlu. Jsou slova, která
zlo rozdmychávají, je přímo vyvolávají
a posilují proti člověku. Jen slovo laskavé,
vlídné, mírné a pokojné, čisté a
svaté, které mluví k člověku i ke mně, je
zbraní silnou, přemáhající
nepřítele a vykupující vás z
područí hříchu i z trestu za něj. Budete-li
mít v ústech vždy jen takováto slova, pak se nebojte.
Není již toho, kdo by vám ubližoval a vy byli
trápeni v duši i v těle. Slovo modliteb pak dovrší
vaše vítězství a nepřátelé odejdou
od vás.
Žádám
vás:
Mluvte s
láskou i čistou dobrotivostí ke každému
vždy a všude, ať není již vašich
nepřátel, ale jsou jen vaši přátelé a vy
jimi vždy a všude obklopeni. Jsou-li u vás andělé,
nemohou být u vás duchové temna. Přidáte-li ke
slovu lásky i slovo modlitby, zdvojnásobíte svou
sílu, ochráníte sebe i všechny, které
zahrnujete do své duchovní i rodinné péče. Pak
bude mé smilování nejen nad vámi a s vámi,
ale i nad celým světem a člověku nebude odňat dar
slova. On zůstane člověkem svým životním
posláním. Pokud je člověk člověkem, má
vždy naději na svou spásu. Pokud je naděje, je svět
v mé přízni, která dodá Sílu a Moudrost
i tam, kde nestačí lidská snaha, práce a skutky, aby
spása byla zabezpečena, dovršena a potvrzena Otcem.
Řekl
jsem vám, že čekám na vaše modlitby. Jsou s
vašimi dobrými slovy i skutky nejsilnější oporou
proti tlaku zla rozsetého jako plevel na poli, koukol mezi
obilím, jedovaté keře a byliny na všech místech
Země.
Můžete
mi říci: Pane, jak mohou naše modlitby pomáhat
světu, když je tak velký, a nás modlících
se je tak málo?
Ano,
svět je velký. Znáte vy však velikost svou?
Nemůžete znát, neboť jste lidmi v těle. A
člověk v těle vidí opět jen těla a nic
jiného u lidí nevidí. Protože těla jsou
stejná, není možné rozeznat, kdo je
větší a kdo menší podle svého ducha, kdo slabý
a kdo silný v lásce.
Lidé
zpravidla podle síly těla říkají o
člověku: ten je silný, ten je slabý. Není
však vždy silný ten, kdo se silným zdá. Jsou
slabí duchové v silném těle, jsou i silní v
těle slabém. Síla ducha se neměří
tělem, jaké si člověk zbudoval pro svůj pobyt na
Zemi. Velikost a síla těla se vytváří
jinými zákony, ne však tak, že silný duch by si
zbudoval silné tělo, slabý slabé. Opravdu silný
je ten duch, který má dokonalé poznání
všeho, co je třeba znát z tajemství lidského
života, jeho příčin, vzniku i trvání, jeho
cíle, smyslu i zvláštního poslání mezi
životy jinými.
Jen
hluboké poznání a pochopení pravých
příčin i pravých cest života, pevné
zakotvení lidského ducha ve mně, dává
sílu. Tato síla však není silou hmotnou, jakou
zná svět. Síla ducha spočívá v tom,
že duch je pevný, neochvějný v konání
dobra, že neváhá a nerozmýšlí se, kterou
cestou se dát, aby došel ke mně, protože ví,
že jediná cesta ke mně je cesta dobra a lásky. Jeho
síla je i v tom, že dovede nejen sám dobře a
správně volit cestu života na Zemi, ale že dovede
vést i jiné.
Slabý
duch je jako nalomená třtina a podesychající strom,
pole nezorané, neplodné, květina, jejíž
krásu sežehl mráz. Z jeho života vane chlad,
sobectví i pýcha a vlažný vztah ke všemu, co je
mé, nezájem o to i přímý odpor.
Co je
dobrým před lidmi, není vždy takovým přede
mnou. Mnohdy jsme v rozporech. Co lidé chválí, není
chváleno mnou, ani co ho haní, nemusí být
haněno ode mne. Oni však, jsou-li v těle, neslyší
mou chválu ani mou hanu. Jsou ve svém úsudku
zatvrzelí, protože nevědí, že je mylný a
často křivdí…
Nehorším
se na ně, soudí-li takto z nevědomosti, Soudí-li
však druhé z pýchy a zatvrzelosti srdce, jsou-li
nemilosrdní a zlí, dávám jejich soudy soudu
svému. Ten je rozsoudí a oni pak trpí za svou
nespravedlnost, tvrdost srdce, za zlou vůli s lidmi na Zemi, které
nemilosrdně a tvrdě posuzovali a odsuzovali.
Často
se lidem líbí jednání člověka,
který se jeví silným a nikoho se nebojí, nikomu
neuhýbá z cesty, vydobude si slávy a cti na Zemi. Dokonce
i říkají: Jaký to chytrý člověk,
umí si vždy a všude poradit. Z něho bychom si měli
vzít příklad a žít jako on, dojít
uznání před lidmi a získat jejich úctu.
To
však já odmítám. Není přede mnou
silný, velký, chytrý a statečný ten, kdo si
vydobyl světské cti a slávy, spoléhá jen na
sebe, nešetří osudy jiných, bere si ze života, co
se mu zlíbí, nemilé ponechávaje jiným.
Zajisté
ten, kdo pomáhá bližním a namáhá se pro
druhé, kdo má ohledy na plačící,
nemocné i jinak stísněné, kdo těší
klesajícího, povzbuzuje zoufajícího, nedojde rychle
světské cti a slávy, nenabude blahobytu ani
úspěchu, svět jej neobdivuje.
Znám
však jiný blahobyt, jiné radosti a štěstí
než má svět. Pro ně vychovávám a
připravuji ty, kteří jsou velcí, silní a
moudří. Chválím tiché, skromné,
pokorné, obětavé, milosrdné a vlídné. V
těch ctnostech spočívá velikost a síla ducha.
Jim dávám a pomáhám. Má pomoc a dary nejsou
viditelné, nejsou ze světa, a proto on je nezná,
necení. Kdo je dostává, zná jejich cenu,
prosí mě o ně. Žádá-li je, je to důkaz,
že je to duch, který má poznání života a
usiluje o to, aby jeho život nebyl neužitečný.
Podle
užitečnosti života posuzuji sílu ducha, moudrost i
velikost člověka. Užitečný život se vždy a
všude řídí mou Vůlí, protože chce
dobro všech i očištění, vykoupení
člověka a jeho vyzvednutí k Bohu. Ti, kteří tuto
mou Vůli znají a naplňují životem, jsou
silní a velcí v mých očích. Těmto
svěřuji vážné i slavné úkoly,
jaké nemohou konat duchové slabí, málo
moudří, nezakotvení v dobru.
Jste-li vy
zváni k úkolům vážným a slavným,
jste velcí přede mnou. Proč se tedy strachovat zla a
své malosti vůči němu na Zemi? Konejte, co je vám
uloženo. Vykonáte-li dobře, bude v tom vaše velikost. Zlo
ustoupí z místa, na němž budete stát, a
více se tam nevrátí. V tom spočívá naplnění
vám daného úkolu.
Stále
k vám mluvím: Buďte dobrotiví. Nejste-li,
nemůžete se hlásit ke mně a říkat mi: Pane,
Pane…
Kdo tak ke
mně volá přesto, že není dobrotivý,
neozývám se na jeho volání.
Neozývám-li se volajícímu, je to znamení,
že ten, kdo mě volá: Pane, není můj
služebník. Kdyby jím byl, pro mě pracoval a mně
sloužil věrně a dobře, znal bych se k němu, jeho
prosby bych slyšel a dal mu, co potřebuje. Protože však
slouží jinému, nemohu se k němu hlásit jako jeho
Pán.
Kdo
mně slouží, koná dobro. Konat dobro přikazuji
všem svým služebníkům. Já sám dobrem
žiji a dobro konám. Ti, kteří jsou kolem mne i se mnou,
konají dobro a jím zcela žijí. Proto je můj
služebník již zdaleka poznán, protože jeho skutky
jsou dobré, šlechetné.
K tomu,
jenž dobře plní mé příkazy, se
chovám jako jeho přítel. Proto jsou dobře k
poznání i moji přátelé. Ti nejen dobro
konají, ale oni je milují. Je jim tím, čím je
mně: podstatou života, jeho účelem, cílem i jeho
naplněním. Kdo si takto dobro zamiluje a má k němu
živý, vřelý vztah, je mi velmi milý. Zamiluji si
jej celým srdcem.
Kdo dobro
nemiluje, není můj přítel. Kdo koná dobro jen
proto, že já volím dobro jako způsob života, je
ukládám jako nejpřednější úkol a
povinnost svému služebníku, ten je opravdu jen
služebníkem a ničím víc. Koná to, co
nařizuje Pán. Slouží, poslušný
příkazů.
Nechci z
vás mít jen služebníky. Nabízím
vám přátelství. Abych byl vaším
přítelem, je potřebí, abyste vy byli mými
přáteli. Moji přátelé činí
víc než služebníci. Moji přátelé
nejen konají dobro, protože já to ukládám, ale
oni sami sobě dobro ukládají milujíce je;
nacházejí v něm všechen smysl života.
Milujete-li
dobro, jste moji přátelé a já přítel
váš. Jedno přátelství se váže na
druhé. Ani moje přátelství k vám, ani
vaše ke mně nemůže stát osamoceně, jedno bez
druhého, aniž by se po čase neproměnilo opět v
chladný vzájemný vztah.
Kdo dobro
nemiluje ani je nekoná, není můj přítel ani
služebník. Je mi jako cizinec žijící v
jiné zemi, v jiném království.
Světlo
je dobro, zlo je tma. Ti, kteří nemají v sobě dobro,
nejsou ve Světle, ale v temnotě. Temnota je ona
říše, v níž nejsem. Kdybych já do
této říše vstoupil, stala by se říší
Světla. Ale já do ní nejdu, a proto je tmou. Protože v
ní nejsem Pánem já, je jím ten, jenž je
mým opakem. Ten ji spravuje podle svých zákonů,
odporujících mým. On mé porušuje a
způsobuje tak zmatky.
Člověk
nemilující dobro a je nevydávající ve slovu
a skutku lidem a světu, žije svým duchem v
říši temna. Někdo je v ní hluboko ponořen,
jiný stojí jen na okraji. Ti, kteří žijí
na samé hranici říše temna, jsou lidé,
kteří ve mne věří a k nimž
začíná pronikat Světlo ode mne. Pokud stojí jen
na hranici a nepřejdou do mého světa dobra a lásky,
nemůže k nim plně pronikat mé Světlo a oni
nevědí, jak mají žít. Neznají své
chyby a omyly. V těchto nesnázích často volají
ke mně: Pane, Pane…
Co
však je platné jejich volání? Jsou-li ještě
v říši nešlechetnosti, nejsem jejich Pánem a oni
nejsou mým služebníky. Kdyby jimi byli, nebyli by tam, kde
jsou, totiž v zajetí zla a temna. Pokud zlo vychází
ze slov i skutků člověka, potud ten člověk
slouží jinému pánu. Ten ho používá
pro své záměry a cíle, přes něj uvádí
do Země pohoršení a nešlechetnosti všeho druhu, je
šíří a posiluje.
Úkolem
mých služebníků a přátel na Zemi je
šířit dobro slovem i činem, celým svým
životem. Ti, kteří tak nečiní, jsou pro mě
cizinci, i když své jméno zapsali do
křesťanských sborů.
Chcete-li
mě opravdu mít za svého Pána, konejte, co
ukládám jako úkol svým
služebníkům.
Chcete-li
mě mít za Přítele, milujte dobro a dobrem žijte
každým tepem svého srdce. Pak se nikdy nestane, abych
mlčel k vašemu volání: Pane, Pane… Nestane se,
abych se k vám nesklonil a vás neobjal jako váš Přítel,
kdykoli trpíte a jste obtíženi, kdykoli si vyprošujete
mou Lásku, pomoc i ochranu.
Pozvedněte
se z temnoty ke Světlu, volám a přikazuji vám. Ti,
kteří se nepozvednou do času, v němž přijde
soud nad živým i mrtvým, navrátí se zpět
na místa, kde stál Kain, a nové znamení jim bude
dáno na čelo, znamení propadlých, jimž je vzata
milost. Jsem milosrdný, velikost mého milosrdenství je
větší než si člověk může
představit. Avšak co je platné ustavičně
dávat, když není toho, kdo by přijímal,
nastavoval dlaň i srdce pro přijetí darů!
Kdo je ten,
který nepřijímá dary, nepozvedá ruce,
nevolá, neprosí: Pane, jsem duševně chudý a
nemám nic, co by bylo mé… Dej mi, ať mohu
žít, ať mám kde přebývat, čím
duši živit a šatit, abych nebyl zahanben mezi duchovně
bohatými…? Ten kdo mě nevolá a neprosí –
neví, že nemá nic svého a že potřebuje
příbytek, pokrm a oděv nejen pro tělo, ale i pro
duši. Domnívá se, že má dost věcí, z
nichž je člověk živ na Zemi: bydlí, jí a
odívá se a není lidmi přehlížen jako
méněcenný. Má však pouze tělesné
– to s tělem umírá. Co je duší – to
přetrvá tělesnou smrt.
Neví-li
člověk, že má duši ode mne, nelze se divit, že
se o ni nestará, netuší, že má o ni
pečovat. Je spokojen na Zemi a já od něho nečekám
ani nežádám prosby za věci duše. Jeho
nevědomost je velká a je do ní uveden zákonem
trestajícím nesprávný a velmi chybný
život člověka.
Komu
však jednou víra otevřela zrak i sluch pro mé věci
a on, nedbaje toho, chová se jako slepý a hluchý ke
mně i ke své duši, tomu běda. Kdo víru má a
žije jakoby ji neměl, je velmi provinilý přede mnou,
že dané svaté věci znesvěcuje víc než
ten, kdo vírou pohrdá a odhazuje ji jako nepotřebnou a
zbytečnou.
Kdo je v
temnotě bezbožnosti, velmi hřeší. Avšak ten,
kdo víru má a přesto v temnotě setrvává,
nejenže hřeší, ale činí
svatokrádež, protože spojuje mé jméno se
životem nehodným, nečistým, s cestami, kudy
chodí duchové temnot. Lépe by mu bylo, kdyby ve mne
nevěřil. Nenesl by odpovědnost za život prožitý
ve jménu mém. Ten, kdo se hlásí ke mně, ale
nežije, jak já ukládám, rovná se
bezbožníkům, ale hřeší víc než
oni.
Láska
a dobro vydávají světlo. Kdo je vydává,
chodí světlem. Kdo je nevydává ve slovu ani
činu, žije v temnotě a jeho život přímo
škodí mému dílu a Lásce.
Varujte se,
varujte nešlechetných skutků! Do hluboké temnoty
vrhají ty, kteří je činí. Kdo v temnotě
žijí, jsou pyšní. Jejich pýcha není jen
povyšováním nad jiné. Je jiná,
těžší než hluboké a velké viny.
Vychází z toho, že onen člověk neví,
že jeho život je mu k záhubě a ne ke cti.
Nezamýšlí se nad sebou, protože ho obklopuje temnota a
on v ní nevidí své skutky v pravé podobě.
Myslí si, že činí dost a že je v mé milosti
již proto, že ve mne uvěřil.
Ano,
víra ve mne je počátek spasení. Víra je
však věc svatá. Kdo s ní nezachází jako s
takovou, kdo nepodřizuje jí celý svůj život
vždy a ve všem, upadá do temnoty ještě větší
než byla ta, v níž byl když ve mne nevěřil.
Víra vznáší na člověka požadavek:
člověče, miluj!
Propadlým
ve zkouškách života jsem nazval člověka, jemuž
jsem svěřil vzácný poklad a on s ním
zacházel jako malé dítě s hračkou.
Člověk, jemuž je dána víra, není
malé dítě. Dar víry naznačuje, že jsem
doufal nalézt u toho člověka vyspělost; avšak
pokušení světa přemohlo i ty, kteří
věřili, činili pokání a varovali se zla.
Je-li
víra přemožena zlem a stlačena do pozadí,
znamená to, že nestřežil svou duši jako oko v
hlavě. Byl lehkovážný a tak propadl v
uložené zkoušce. Je přede mnou jako bez víry a
ještě hůře.
Ti,
kteří víru vůbec nemají, mají aspoň
naději, že ji mohou ještě obdržet,
prokáží-li v životě platné služby
bližnímu. Ale ten, kdo víru má a žije jakoby ji
neměl, tomu bude odňata na dlouhý čas. Následky
toho nelze si na Zemi představit.
Dlouho
jsem nepromluvil k člověku, ani jsem jej sám nevyučoval,
neposlal do Země proroky, aby učili lid pravému
pokání a životu, z něhož by vycházela
vůně svatosti, již jsem určil jako družku života
člověka. Dlouho se neozvalo mé Slovo. Uzavřel jsem
ústa svá v tu chvíli, kdy jsem vstoupil do neviditelna k
pravici Otce, na místo Jeho Lásky a Vůle. Uzavřel jsem
ústa, protože jsem čekal na slovo lidské, jak
odpoví na čin mé oběti, jaké jméno mu
dá. Čekal jsem, zda a jak je pochopí a začne
láskou žít.
Lidé
na mé činy odpovídali, avšak podle rozumu a ne podle
srdce. Nemohli jinak. Neměli dosud to srdce, které je v duši.
Odpověděli podle toho a jejich slova byla chladná a mdlá,
nedošla k mému sluchu nebo jen jako slabý hlas
dítěte. Proto se zdálo, že jsem zapomněl na
svět a ponechal jej zlému osudu, nesoucímu samé
tresty.
Lidé
se nedovedli ke mně přimknout, nedovedli brát plnýma
rukama duše z pokladu Moudrosti a Lásky, který jsem jim na
Zemi zanechal. Stáli tak daleko ode mne, že má ruka je
nemohla uchopit a pevně vést novou cestou, již jsem lidem
ukázal a sám na ni prvně vešel, aby byl dán
příklad života a člověk neměl výmluv,
že neví kudy jít a co činit, aby dosáhl milosti odpuštění,
smíření a návratu k Otci.
Jestliže
lidé stáli daleko ode mne, jak by mě mohli slyšet,
kdybych opět začal k nim promlouvat, je učit a vést?
Když oni ke mně mluvili slabě nebo vůbec ne, nemohl jsem k
nim mluvit já. Když jsem mlčel, slábl lidský hlas
čím dál víc, že jej přestali slyšet i
andělé stojící blízko lidí.
Lidské prosby mi proto nepředkládali a člověku se
proto vedlo čím dál hůře. Z jeho viny –
protože si nedovedl zamilovat mé Slovo tak vroucně a
plně, aby z jeho srdce nemohlo být žádným jiným
slovem vytlačeno.
Nevložil
lid mé Slovo do srdce. Přijímal do něj slova světa
a pro mé Slovo nebylo místa. Proto je lidské srdce bez
mého Slova chudé a život člověka je samý
boj. Mé Slovo dává pokoj. Ten, kdo je
nepřijímá, sám sobě určuje těžkou
cestu a neklidné osudy.
Jsou
však mnozí, kteří praví: Pane, my Tvé
Slovo přijímáme a přece pokoj nemáme.
Přijímat
mé Slovo neznamená rád o něm slyšet z úst
kazatelů nebo o něm číst v Písmu.
Přijímat mé Slovo znamená naplnit jím
duši, aby ona žila podle něho svatě, jak ono
žádá. Kdo takto nežije, nepřijímá
mé Slovo, byť byl jeho nejhorlivějším
obhájcem, vykladačem i hlasatelem. To vše je přede mnou
bezcenné. Cenu této horlivosti dává jen snaha
mým Slovem žít. Kdo nemá ani snahy žít
podle mého Slova, lépe by učinil, kdyby odešel mezi
nevěřící, aby nesnižoval jméno mého
učedníka a vyznavače.
Přijímejte
má slova srdcem a ne rozumem. Kdybyste je přijímali rozumem,
čím byste byli světu? Nepomohli byste jedinému
člověku, konajíce všechno jen podle víry a ne
podle lásky, jak žádá mé Slovo. Nebyl by pak
zastaven boj bratrů ani těžké utrpení lidu. Jen
mé Slovo, jímž se duše naplní, může
dát pokoj vám i světu. Slova má, jež do srdce
vám nevejdou, budou vzata zpátky a zaslíbení jimi
dané nedojde naplnění.
Kdo
přijme mé Slovo do svého srdce, stane se
požehnáním sobě i světu. Bude to čistý
a svatý duch. Podle těchto znaků bude poznán mnou jako
ten, který má právo na nebeský život v pokoji
a Míru věčném.
Člověk
v duchu oživený a probuzený touží poznat
tajemství života i všechno, co je dáno jako jeho
úkol a cíl, aby věděl, proč, čemu a
čím žije, aby nalezl cestu z bludiště zmatků
světa, v němž jeho život je zasunut jako kapka v moři.
Já
sám jsem tajemství. Ten, kdo mě poznává,
nahlíží do činů Božích, protože
to, co činí Bůh, činím i já. Na vás
samých záleží, jak brzy poznáte skryté
věci života svého i mého:
Plňte
mou Vůli.
Žijte,
jak žádám.
Zjemňujte
se.
Zušlechťujte
se do čistých stavů.
Já
sám budu u vás. Jedné chvíle na vás
promluvím a sám vám řeknu všechno. Do té doby
než já sám na vás promluvím a všechno
sdělím, učte se svatému životu. Jen svatý
život vám dá právo poznat tajemství mé
i celého života. Dokud nebudete svatí, nepoznáte mne.
Nepoznáte-li mne, nepoznáte ani sebe.
Chcete-li
mnoho znát a najít plnou svatou Pravdu, žijte jako
svatí v čistotě myšlenek, v lásce ke mně i k
jiným. Čím více budete o to usilovat, tím
více mne budete poznávat a vědět vše o mně, o
sobě, o člověku. Začnete žít v radostném
očekávání příštích dnů.
Ony vám přinesou spojení se mnou, život
naplněný mnou.
O
takovém životě je psáno: Oko lidské
nevidělo, ucho neslyšelo, do srdce nevstoupilo
pomyšlení na věci tak krásné, jaké
Bůh dává těm, kteří Jej milují.
Boha miluje
ten, kdo má pravou lásku, ten žije již ve mně.
Lidské srdce nemá pravé lásky, pokud ji nedostane
ode mne. Není-li v srdci láska pravá, člověk
žije neklidně a bolestně.
Pravá
láska dává člověku pokoj. Pravá
Láska je však mimo svět a žádný, kdo
své srdce ponechá v náruči světa, nepozná
pravou lásku ani pravý pokoj.
Láska
je pokoj a mír, a kdo je ve mně, okouší je i plně
dostává. Pak jeho srdce je srdcem mým a mé jeho. To
je vrchol života člověka.
Dokážete-li
vstoupit ve mne, do mého srdce a do mé Lásky, pak
pravím: