V
pochopení je již spolupráce. Ze strany člověka se
dílo započíná. Od ní vyjde a
rozbíhá se dál. Proto cokoli chci učinit pro
člověka, může se tak stát pouze s jeho
vědomím. Jestliže souhlasí, povstávám
již k dílu pro něj, jdu rychle a pevně k jeho
uskutečnění.
Přeje-li
si to naléhavě a celým srdcem, nabírám pro ono
dílo Sílu a Moc z hlubin jejich nejvyšších
kvalit a ty do něho vkládám.
Prosí-li
o to ve jménu Kristus, je zdar zabezpečen.
Nabídne-li
svou přímou účast a práci, usnadní
dílo tak, jakoby celý lidský svět pomáhal,
smazával staletí svých těžkých vin.
Najde-li se
vzácný, mne slyšící, který umí
číst v knize mých činů, zachytí ode mne
jdoucí myšlenky a tyto přetlumočí do lidské
řeči, je pohnuto věcmi i životy vesmíru –
nízko stojící vystoupí, vysoké se
sníží k malým pro jednotu všech ve mně.
Každý
projev opravdové zbožnosti je vysoce cenným činem.
Má-li náležitou vnitřní odezvu a
vyvěrá z nitra, je důkazem úcty a oddanosti mně.
Mimoto soustřeďuje celým bytostným zjevem
rozložené duchovní síly, sjednocuje je k
mocným účinům a uplatnění.
Vytváří předpoklad k rozvinutí vloh
daných každé lidské duši ze zdrojů
Božích dokonalostí.
Připomínám
však jednu důležitost: Zbožnost konaná jen pro ni,
že člověk si libuje v obřadnosti, aby ukázal svou
pravověrnost a dbalost věcí víry, je málo
platným pomocníkem jeho spásy. Rozhodující
je vnitřní stav. Ten dává zdar, význam i
účinnost každému dílu. Pro věci
duchovní to platí dvojnásob.
Neodpovídám
na každé volání. Každou žádost a
prosbu vznesenou ke mně nebo v mém jménu k Otci
zkoumám a vážím její oprávněnost i
možnost splnění.
Hledím-li
do nitra při každém činu, z čeho on
vyplývá, pak zvlášť si všímám
okolností, z nichž prosba ke mně vychází.
Zvlášť citlivě vnímám její skrytou
příčinu, je-li v ní láska k druhým a z
toho plynoucí touha jim pomáhat, ulehčit život, nebo
je-li to prosba vlastní sebelásky, sobectví či
neschopnosti snést obtížné chvíle a
tísnivé situace mysli i těla.
Kdo
staví jiné blíže ke mně než sebe, v naléhavé
potřebě pomoci, tomu se dostává
žádaného rychle a v hojnosti. Dostává nejen
pro ty, za něž se přimlouvá, ale současně je
přihlédnuto i k jeho potřebám, které před
mé oči nestaví proto, abych pro ně neviděl
obtíže jiných a neodsunul je.
Kdo
považuje své bolesti, těžkosti a utrpení za
malá proti utrpení a bolestem jiných, je soucitný a
hledá pro ně u mne pomoc, je na nejlepší cestě k
dokonalosti. Pro její vývin dostává vše
potřebné jako odměnu za prokázanou šlechetnost.
Šlechetným a soucitným i na malý povzdech
odpovídám ulehčením jejich tíže,
uklidněním osudu.
Jste-li
šlechetní, pečliví a starostliví o jiné,
srdcem s nimi účastní, od této chvíle se
uklidněte a neobávejte se o ně. Ve vaší
účasti jsem s nimi. jejich záležitost se mi tak stane
blízká, a co je na dosah mé pravice, to
proměňuji v dobré, moudré a krásné. Tak
je a bude navždy.
Chci
dát poučení o věcech prostých a
známých, z nichž je složený váš
život na Zemi, i o věcech nejvyšší
důležitosti. I když není skutečných
dělících čar, protože vše slouží
všemu a ze všeho vzchází, protože všechny
maličkosti jsou velmi velké v očích
zasvěceného do tvůrčích plánů
vesmírného života, přece se dívám v tuto
chvíli pohledem ze Země na vaše cesty nynější
i budoucí. Podívám se nejdříve s vámi a
potom vy se mnou na to nejbližší, tvořící
lidskou nedokonalost. Pokud ona trvá, je celý život pro
vás záhadou, podivnou složeninou protikladů
nesoucích bolest a smrt.
Mohli
bychom položit otázku: Co bylo dříve – zda ony
protiklady a z toho vzniklé spory, zmatky, těžké osudy,
nebo nedokonalost člověka jako jejich příčina?
Zamyslete
se se mnou, přemýšlejme
vaším způsobem, mluvme lidskými slovy. Snižuji se
k vám. Sestupuji k vám. Sám jdu tam, kde je
možné dohovoření. Není to cesta lehká ani
věc samozřejmá. Vaším úkolem a
povinností je vystoupit na ona místa, kde je rozhled po
šíři věcí všeho života, možnost
vyššího poznání, a tím
naplnění se dokonalým. Avšak tento výstup je
složitě a vysoce podmíněn. Je možný jen za
stavu vnitřního zušlechtění a víry,
která dávno přešla do jistoty mé
skutečnosti.
Kdybychom
vyčkávali, až tohoto stupně bude dosaženo,
nová staletí by přešla Zemí. Jejich
příchod a odchod by nebyl překážkou, kdyby
složení osudu lidstva mělo jednoduché vzorce,
prostě načrtnutou linii možné nahodilosti – primitivní
pravděpodobnosti. Avšak každá vteřina je
osudová svým přínosem, skladbou sil života
tvořící jevy důležitých obsahů a
velkých možností, platících nejen
člověku, ale i vesmíru. Nelze proto ponechat volně
plynout čas jako nedůležitou vodu v řece, která nic
nezavlaží. Nelze vyčkávat na pomalý či
velmi liknavý krok duchovního růstu zemského
člověka. Zdlouhavé a v poslední době
zvlášť silně se prodlužující
očistné a obrodné procesy velmi ztěžují a
přímo komplikují vývojové procesy
bytostí vázaných na postup člověka, jeho
vnitřní stav i vnější formy činnosti.
Proto jsem
se odhodlal ke změnám přísných
ustanovení, které člověka váží na
čas a prostor, na vývojové stupně jeho
zrání k dokonalejšímu stavu, že nemůže
být s ním jako s pravým člověkem jednáno,
dokud pevně neosvědčí své obrácení a
napravení své porušenosti. Toto odhodlání je
záležitostí Lásky. Ona však není
jediným mluvčím života. S ní
spolupůsobí Moudrost. A obě vede k projevu Vůle, v
níž je Moc činu. Aby tyto všechny
životodárné síly byly jednotné a nečinily
zábrany úmyslu otevřít člověku dveře
vyšších úrovní, ač nemá pro ně
ušlechtilý stav, lze dosáhnout jen mimořádným
způsobem.
Tento
způsob jsem našel a zčásti jej uplatnil. Nedokonalost
člověka jsem nahradil sebou. Tím jsem se vzdal sebe; ne jako
života výsostného, Pána životů
jiných, nýbrž stavů, jež z tohoto postavení
plynou: života v harmonii a blahu ničím
neporušeném.
Jen pro
toto obětování oněch vám
nepředstavitelných Božských štěstí
jsem, kde jsem, a jak jsem vám znám, jak ve mne
věříte a doufáte.
Dosud
jste věřili, ale málo. Dosud jste doufali, ale slabě.
Více, silněji a pevněji mějte v sobě víru ve
mne. Vstupte do ní a uvědomujte si ji svou celou duší.
Jsem – jsem – jsem skutečný!
Jsem živ tak jako vy jste živi a jste si toho plně vědomi, protože myslíte, mluvíte, vnímáte v sobě radost i bolest, poznáváte svět živých a život sám.
Nebudete ve
své víře ve mne zklamáni.
Přesvědčíte se o mně, protože mne najdete
živého, jednajícího, mluvícího. Budu
vám skutečným jako vám je skutečnou obloha s
hvězdami i květina, jejíž krásu vidíte
zblízka, cítíte její líbeznou vůni.
Abych
vás mohl ujistit o tom, že mne máte odedávna jako
nejvyššího Strážce a Toho, který miluje,
bdí a všechno obstarává, co duše i tělo
potřebuje –
abych
urychlil vaši cestu zpět do Božských krás
blaha, pokoje i ticha velebnosti –
abych
vás oblékl do důstojnosti synů Božích
–
abych
zhojil bolesti a úzkosti z tělesných smrtí
co nejdříve a navždy –
abych
vyrovnal vaše duchovní dluhy,
vzniklé špatným, neblahým životem –
abych je
splatil ještě v tomto století*,
pokud je čas ještě příznivý
dát milost zdarma a bez zásluh obdarovaných –
abych
učinil sám to, co vy byste museli v slabosti lidství
činit ještě tisíce let, a to nejen jako jedinci,
ale jako celý rozvětvený lidský rod –
znovu jsem
se postil a znovu podstoupil oběti.
Vzdal jsem
se i kralování nebeského a vešel do nízkosti
Země; jí jsem tak blízko, že je na dosah mé
pravice. A ta je jednající Bůh. Ona činí
život životem, uvádí do života živé. A
těm, kteří jsou nazváni mrtvými, protože
nepřijali do sebe lásku, dává Láskou
vzkříšení.
Svou
cestu do Země jsem dlouho budoval. Byla tvořena Láskou,
Moudrostí i Vůlí Boha. K práci na jejím uskutečnění
jsem povolal i dvanáct sborů andělských. Také
bytosti jiných jmen. Protože jsme šli od Nebes k Zemi,
všichni zúčastnění opouštěli
Krásu, Světlo a Mír. Šli do bouří. Šli
do hmoty, do vlasti nevědomosti, pobloudilosti i každého
stínu zla. Světlo zůstalo jen v nitru bytostí –
mých svatých pomocníků. Ve mně zůstalo jako
zářné Slunce, ukazatel cíle i cesty k němu jako
všechno jeho dobrodiní pro život.
Prošli
jsme stupni sestupnými, po nichž kdysi šel člověk
vypovězený z ráje, protože porušil jeho
jasné, přečisté obrazy. Šli jsme však ne jako
on, provinilý, ale jako ten, kdo jde s láskou matky za
dítětem v nebezpečí pro jeho záchranu třeba
až na kraj světa.
Došli
jsme včas a na místo pravé. Avšak do
nejhlubší propasti za člověkem jsem šel sám.
Ušetřil jsem všechny přímé blízkosti
zla, až na bytost se mnou zvláštně spojenou, která
se mi měla stát schránou a útulkem
nejdůvěrnějším, a světem byla nazvána
mou matkou.
Nuže
– stalo se, co zná svět. Narození Dítěte
– křižování Ježíše –
zmrtvýchvstání Krista.
Pro
svět mysteria končí. Jejich další dění
je již za oponou, kde počíná jiný život,
jiné jeho cesty, obrazy ještě tajemnější svou
podivuhodnou krásou i složitými vazbami Lásky,
tvůrčí Silou a Mocí rodící nové i
staré přetvářející do bezpočtu
variant. Na Zemi se dosud nenašli jedinci takového stavu a
stupně zušlechtění, který by dovolil
přímé vniknutí do onoho proudu tajemného
duchovního působení sil Moudrosti, Lásky i Vůle
mé, tvořící předpoklady i samu skutečnost
spásy člověka nejen na Zemi, ale i ve vyšším bytí.
Poznání těchto věcí ze Země za
účasti s tělesným životem spjatého rozumu i
citu, slova i myšlení, je prvořadě
důležité.
To,
co se poznává po odložení těla, je velké
a ohromující vzhledem k tomu, co se na Zemi z duchovních
věcí zná a chápe. Avšak není-li
člověk alespoň zčásti na Zemi již
uvědoměn o vyšších skutečnostech
duchovního života, zastavuje se jeho posmrtné
poznávání. Chápání
složitých, významově velkých a
krásných vazeb Božích řádů
života i mé působnosti v Lásce i
přímém činu pro každou duši
zvlášť i celek lidstva, se opět zpomalí. Jeho, pro
duchovní jemné bytí nezcitlivěné,
nezjemněné vědomí, ochabne. Protože je jako
slabé dítě, znaví se silnými prožitky,
dojmy a poznáním ohromujících
skutečností. Činnost mysli se začne zužovat, až
se vrátí do stavu, v jakém byla před vstupem na onen
svět.
Protože
však žádný z lidí Země nemá stav,
který by mu dovoloval dále již nepečovat o svůj
projev, nerozvíjet a nezušlechťovat se, neučit se
dalšími zkušenostmi a pokračující
činností, dochází opět ke komplikacím v
dalším životě. Kdo není vnitřně
zušlechtěný na Zemi a přichází na
druhý svět věcí neznalý a nepoučený,
nemůže ani tam rozvíjet zdárně a rychle ony
další fáze obrodných, člověka
očišťujících a posvěcujících
procesů.
Žádný
člověk nepřekročí naráz propast mezi
lidským a božským životem. Je příliš
široká, zvláště pro ty, kdo žijí na
Zemi povrchně, planě a jen pro hmotný svět. Avšak
ani ten, kdo žije ve zbožnosti a klanění se Bohu,
dbá o vnitřní čistotu, usměrnění
myšlenek a citů, naráz nepřekoná rozdílnost
mezi nazíráním pozemským a vyšším,
když je k němu a do něj uveden po vstupu do jiného
života. Ten však, kdo je vnitřně připravován na
Světlo, krásu a velebnost, které oslňují a
uvádějí vědomí do závratě při
setkání se mnou tváří v tvář
– není uveden do silné ochromenosti, neschopnosti myslet,
cítit, žít plně vědomě dál, a tak
rozhořívat v sobě mou blízkostí
zapálené plameny lásky a dobra, rozzářit
jiskry moudrosti duše.
Duchovně
mdlý, na další život nepřipravený
člověk, je často zchvácen hlubokým
nevědomým stavem, úzkostí, bázní a
ochromením. Rozechvění každé
částečky vědomí do krajních hranic
nedovolí v klidu přečkat přesun z tělesnosti,
byť jen do prvních stupňů duchovního života.
Tím se zastavuje jeho další, pro něj velmi
nutné, rozvíjení schopností mysli, postup k
vyšší inteligenci a nové
zdárnější a blahodárné činnosti.
Nezastaví-li se, tedy se zpomalí. I to je
nežádoucí až krajně škodlivé pro
další život a zařazení do
pokračujícího díla ve vesmíru hmotném i
duchovním.
Dlouho jsem
již vyčkával na vhodnou chvíli, jež
umožní dát vám poučení, vysvětlit a
objasnit nejnutnější, říci vám, že
veškeré naléhání na člověka, aby
trvale a pevně zakotvil v lásce a vyvíjel jen
blahodárnou činnost, je vedeno mnou, ať se ozývá
z kterékoli strany a různě znějícím slovem.
Lid
sám zde neví, jaké osudy si připravuje konaným
dobrem nebo zlem. Nevidí, kam se odchází po výstupu
z těla, do jakých zákonů vstoupí a jaké
síly, jevy a prožitky jdou mu tam vstříc. Často z
nevědomosti je člověk lehkovážný, ze slabosti
povolný zlu, špatný příklad jej svede na
vychýlené dráhy. I když je některá
příčina omluvitelná, přece ani tehdy nelze onoho
chybujícího vyjmout z následků tohoto stavu. Tyto se
pocítí zde na Zemi i na onom světě. Vždy se jimi
prodlouží utrpení, zavalí překážkami
další cesty životem.
A
život je kruh nekonečný. Já jsem jej započal a
mnou je věčný. Jeho částečky –
jednotlivé životy lidské, které se
příliš roztříštily do
nežádoucí vzdálenosti ode mne, Centra míru a
blaha – vtahuji mocnou Silou zpět k sobě na místa, kde
je zaplavují a se mnou sjednocují proudy něžné
péče přímých doteků Božství
tišícího vše v nich až k hlubokému mlčení,
kdy vědomí dlí v hlubině Boha…
Připravoval
jsem podmínky pro mé oblévání vás
osvícením, věděním o věcech, které
jsou tak těsně spjaty s dalším vaším postupem
a mým postojem k vám. I když přípravy k tomu
plně neskončily, já již přicházím se
svým Slovem, nedočkavý zabezpečit vás, zajistit
zdárný, dokonalý průběh těch hodin, kdy
vstoupíme – vy i já – do konečné
fáze spolupráce na vytvoření nového
lidství posvěceného shůry a vámi ze Země
vlastním přičiněním v potu tváře a
mnoha slzách. Z něho vzejde váš vyšší
stupeň bytí, který vás učiní teprve
člověkem.
Z
lidství přejdete do člověčenství v
pravém a málo známém smyslu tohoto posvátného
označení. Teprve člověk, naplněním
úlohy, kterou toto jméno má ve významu pro Zemi a
její živé tvory i pro další planety s jejich
tvorstvem a přírodou, může vystupovat na
další stupně života v andělských a
archandělských jménech, úřadech a z nich
plynoucí činnosti.
Musíte
vědět, že váš život je proud
bytí, který jsem ze sebe vyslal do prostoru, když
jsem jej dříve, ještě před vylitím ze mne,
naplnil živoucími látkami mocných schopností
tvořit v sobě i ze sebe tvary a jejich bohatou, zákonitě složenou
účelnost. Tyto živoucí látky jsou podstatou
věcí, jejich duchovním jsoucnem i silou pohybové
různosti. Každý živý je má. Jsou mu
věčnou a nevyčerpatelnou studnicí
zajišťující stálost možnosti
žít v rozumu, citu a vůli, tvořit a činit, konat i
trvat nezměněně ve své základně,
jíž jsem celému životu.
Mnou jste
živi a mnou utvářeni do vědomého já, v
duši rozumovou, inteligentní, cítící,
mluvící, jednající a krásnou mým
nejvnitřnějším obrazem, který zrcadlí
Duši Božskou. Jí máte svou samostatnost, kterou zle
přirovnat k volnosti dítěte pod matčiným pohledem.
Jste v nejtěsnější vazbě se mnou, jako
dětské tělíčko v bytosti, v níž bylo
počato a s ní dýchá jedním dechem, z
jejího těla je živo. Stále vás nosím ve
svém vědomí, i když jste mi jako drsný
kamínek dlouho tlačící ve střevíci
již velmi jím rozbolavěnou nohu.
Vaší
volnosti a svobody však bylo zneužito i využito pro
ztížení pohybu kola krásných osudů, v
nichž žilo vše, co se nazývá stvoření.
Vám
připadl úděl nejtěžší – poznat zlo
a přitom uchovat všechny poklady dobra v sobě neporušeny,
ještě je rozmnožit a naplnit skvoucí krásou,
dát jim zvláštní a ojedinělé
zabarvení, protože prošly ohni zkoušek. Na vás
spočinula tíha odpovědnosti za zdar díla tak směle
vytýčeného, až se všem myslitelům tají
dech. Lze je přirovnat k překlenutí
největšího oceánu světa mostem ze slz a
vzdechů, nářků a úzkostí –
materiálem nejkřehčím, lámajícím
se na ostré střepiny nebezpečně
zraňující hlubokými ranami ruce, že ty,
zraněny, bezmocně klesají do klína.
Také
mějte vědomí o tom, že jsem přijal a vždy
mám nejvyšší odpovědnost. Avšak podělil
jsem jí také ty, kteří mají schopnost
úvah, rozlišení a vymýšlení nového
i zlepšování jsoucího, jsou bytostmi
inteligentními, moudrými a dobrotivými. V takových
je vysoce činná samostatně působící jiskra
mé Duše. Proto vím, od koho žádám a
že požádat mohu tam, kde je v nitru bohatství vloh
Božství. Jestliže žádám na vás,
vím, že žádané obdržím.
Nežádám
však od každého věřícího. K
celému lidstvu hlasitě a silně nevolám.
Nechávám ještě dozrávat ovoce na stromě a
silně jím neotřásám, málo by mi
prospěly jeho trpké plody i kdyby mi spadly do klína.
Ještě
mnozí zůstanou na stupni nevědomosti a tím nevěry
i nedůvěry k tomu, co nevychází z tohoto světa.
Není-li jejich nevědomost ovocem tvrdosti a velké
pýchy, plyne-li z nepřízně podmínek a
okolností, ze stísněnosti poměrů, kdy nebyl
nablízku duchovní učitel ani člověk dobrého
příkladu, soud nad stavem onoho člověka nemá nikdy
poslední slovo. Dlouho před ním i v něm mluví
soucit s nešťastnými, jimž se dosud nedostalo
výchovy, jako dětem bez dobrých rodičů.
Život
člověka je rozložen do velké šíře.
Žádný chrám jej posvěcující a
zasvěcující, žádná škola
vědění mu nejsou uzavřeny, rovněž ani
kterákoli činnost vyjma tu, která vkládá do
života zlo, ruší mír a popírá
Božský původ člověka.
Různost
a mnohost jsou rysy tvůrčího díla a on,
tvůrčí vlohou nadán, smí si vytvářet
věci podle touhy srdce, zalíbení a potřeby. Pokud je
jeho srdce nezjemnělé, bez ušlechtilých
přání, vchází z jeho činnosti dílo
neblahé. Co vybuduje, není jen jeho
záležitostí, ale také pro příkladnou
stránku činnosti dobré i zlé. Na jeho ruce se
dívá mnoho jemu neviditelných očí z
vesmíru. Ty se podle toho orientují a z díla
člověka poznávají celkové vývojové
situace, nynější možnosti jako
předznamenání budoucích, jaké kdy lze
očekávat na Zemi i jinde reakce na činnost člověka
konanou v tom či onom století za okolností těch nebo
oněch.
Tyto reakce
daleko překračují rámec Země. Různými
jevy i procesy jsou poznatelné v blízkém i
vzdáleném kosmu.
Síla
myšlenek člověka má mohutné dopady. Rozvlňuje
prostor do nesmírné šíře i hloubky.
Každé rozvlnění nese posunutí věcí v
něm směrem k vývojovým cílům. Je-li
však pohyb veden jinak než vyžaduje vývojový
plán, nejsou věci posunuty vpřed a do správné
polohy. Jsou vrženy mimo vytýčené body, někdy i
zcela opačně, zpět. Jemné předivo souvislostí
se tím naruší, vazba věcí a vztahů
vstoupí do chaotických komplikací, z nichž jen s
obtíží a největším úsilím se
najde a rozvine pravá nitka. Tak je člověk nejen před
soudem mým pro svou neblahou činnost, ale stojí jako
viník a rušitel pohody a souladu dění před
tváří v Zemi mu neviditelných světů, do
nichž zasahuje.
Pokud
neví, že jeho život je vázán na
další články nekonečných
řetězů, chodí si Zemí, rodnou vlastí, jako
silný samostatný jedinec, pán svých
počínání. Bezohledně šlape po všem, co
mu stojí v cestě. Nehledí na to, kam položí
krok. Samozřejmě a s lehkým srdcem mluví a jedná
bez vědomí odpovědnosti za myšlenku, slovo i pohyb. A to
jen proto, že nemůže spatřit onen velký okruh
bytostného žití, do něhož je začleněn a
jemuž je povinen určitým přínosem služby;
také rozvíjení a zušlechtění
idejí, které se rodí ve vyšších
světech a na Zemi snáší jako vzácná
semena budoucích ušlechtilostí a vzdělaností,
nových dokonalejších forem soužití…
Je
úlohou Země rozvíjet ideje dobra za
nepříznivých okolností, položit je do hmoty pro
přetavení jejich hodnot, i vyzkoušení jejich
všestranné účelnosti i stonásobném
užitku. Právě proto, že Země je naplněna do
vysoké míry také zlem, každé dobro do
ní vnesené a v ní uplatněné nese
nádherné výsledky do proudů kosmického
dění. Bez člověka by však dobro bylo jen okrasou
životních scenerií jako růže v zahradě,
růžový obláček na obloze, z něhož
nepadá blahodárný déšť na vyprahlá
pole. Člověk svou myslí, citem, slovem, skutkem,
činí z dobra jedinečnou a velmi aktivní, všem
prospěšnou realitu. Proto nechoďte lhostejně dolem dobrých
věcí. Povšimněte si, že dobré jsou, že
jsou výborné, krásné, cenné!
S
úctou se chápejte i vlastního projevu dobra s
vědomím, že je pojítkem mezi vámi a mnou,
že je chlebem, nezbytnou silou všem, kteří s vámi
ve vesmíru spolužijí. Berte odevšad tyto svaté
hodnoty a přijaté a sebou znásobené rozdávejte
dál a dál. Však Ten, kdo na ně čeká a je
závislý na tom, až mu je Zemí
vytříbené podáte ze srdce svého i
jiných šlechetných duší, ví, kolik
smí přijmout, aniž by se vám zmenšil
vlastní poklad božské dobroty.
Stanovili
jsme si velké úkoly pro čas našeho
zdánlivého rozdvojení – člověk na Zemi v
omezené síle, moci, moudrosti i vědění, a
já v Plnosti všeho, a proto vzdálený slabým,
malým, smrtelným, hříšným.
Ještě větší role zaujmeme, až budeme sjednoceni
jednou vůlí rozšiřovat lásku, míru
dávat větší, širší a
hlubší prostor, do činnosti položit
tvůrčí dokonalost.
Dosud
nejsou dohrány úlohy času prvního, jehož
jméno je oběť a utrpení. Vždyť nic
jiného než toto jedinečné, dosud ve vesmíru
neslýchané prožívání bolesti, nemohlo
vzejít ze stavu věcí, kdy člověk je jen
člověk a Bůh je Bůh a mezi nimi je silná
dělící čára, hranice, kterou ani jedna strana
nepřejde, leč v nejvyšší bolesti.
Pod
tíhou tohoto stavu zachvěl se již celý vesmír.
To tehdy, když Oběť dosáhla vrcholu a
Ukřižováním se zjevila v celé děsivosti
strašlivá rozpornost mezi jednáním Jeho a projevem
člověka. Největší láska a
největší hněv ukázaly své dílo.
Dále již nelze jít. A to, co od tohoto okamžiku je
ještě tíhou a utrpením, je posledním
slábnoucím výkřikem života nad zkázou
krásy, již zažil člověk ještě
neporušený, spočívající v Bohu.
Úloha
Oběti již doznívá na jevišti života.
Čára rozdvojení bledne. Dělící hranice se
vymazává právě tímto mým Slovem a
vaším uvědoměním o tom, jak je a proč je.
Vyzvedám
vědomí člověka na jedno z nejvyšších
míst mezi zákonnými podmínkami, z nichž se
rodí a trvale v životě kotví znovuposvěcení
člověka. Vědět a znát, chápat a rozumět
je mu nutností.
Záležitosti
života dosahují stadia, kdy je potřebí moudrosti,
zralosti inteligence pro uchopení se kormidel v bouřlivě
rozběsněném procesu Země i do velké
šíře kolem ní. Stát na přídi,
dívat se do tváře nebezpečí s klidem a rozvahou,
statečně, pevně a bez obavy, může jen věci
znalý lodivod.
Nestačí
však jen tyto postoje. Je třeba znát všechny
možnosti rychlé plavby i jejich použití ve
vhodné chvíli. Podstupovat zápasy s
nepříznivostmi, čelit jim a je zvládnout.
Používat vědění o věcech. Učit se
zkušenostmi i přímou cestou, jakou jde má inspirace
nitrem každého člověka až do jeho
vnějšího vědomí, pokud je nemá
příliš otupeno pokleslými mravy nebo delší
ztrátou víry.
Pak onen
člověk, aniž ví proč, je nutkán odejít
z místa, na kterém se nachází, a jde tam, kam
jít nemínil. Koná, co nepředpokládal, že
dovede. Zajímá se o to, co mu bylo dříve
lhostejné. Mění se k údivu svých
přátel i nepřátel. Stává se člověkem
čisté mysli a dobrého činu, a jako takový
sloupem díla spásy své i bratrů.
Musíte
se vyučit, poučit, vstoupit do stavu osvícení:
pro
orientaci ve světě složitě projeveném –
pro
získání moudrosti, nutné pro úkoly na Zemi i
mimo ni –
pro zpevnění
postoje víry, bez něhož je každé dílo
vratké a méněcenné –
pro
činnost, která bude rozšířena až za Slunce,
již upravované pro usídlení
nejvyspělejších lidských duchů v
zářivých sférických tělech –
pro
nastávající součinnost s vyššími
bytostmi vesmíru –
pro
statečnost člověka – syna Božího –
pro
těsné a trvalé spojení se mnou duší i v
bytostném tělesném zjevu.
Ve
stavu osvícení:
rozum se
cele poddává vnitřním hnutím, která
jsou probouzena mou Myšlenkou, Slovem i Vůlí –
cit
zjemní až do hedvábnosti plátků
růží –
vědomí
se vkládá do vševědoucnosti Boží od
jejích prvních paprsků až do přímého
slunce oslnivých pravd.
Osvícení
je možné – je nutné – je připravené!
A již vkládáno do duše těm, na nichž
spočívá naplnění plánů se
životem, který roztříštěné sjednotil,
nízké zvedl ke vznešenosti a velikosti Božství.
Úkoly
jsou rozděleny na hlavní a vedlejší. Jdoucí
zástup má své čelo i chodce poslední,
kteří jdou stejnou cestou k cíli. Jen čas je
rozhodující. Je stejně laskavý ke
každému. Někomu však přinese radost o chvíli
dříve. K radosti spěchají všichni stejnou cestou.
Je dána všem rovným dílem. Jedna za druhou
přicházejí duše ke mně k tichému setkání
se svým Otcem, který si každou položí do
náruče, rovná ji a hýčká, jako
příroda všechno v ní. I ona má svůj obraz
projevující tisíce změn. Každá má
okamžik svého přetvoření, vydání
účelu, svou ukázku podivuhodnosti.
Jsou ti,
kteří první zvednou palmu vítězství nade
vším zlem a osvobodí se ze zajetí hmoty.
Vstoupí do volnosti duchovního bytí, které
celý prostor klade k nohám, všechny jeho jevy na dlaně,
takže jsou blizoučké. Jsou přítomny ve
vědomí s hloubkou a šíří svých
nevyzpytatelností i s poznáním podstat života v
jejich kvalitách a množství.
Prvenství
není zásluhou nikoho. Je darované, vytvořené
pro řád a harmonii, aby život plynul rytmem
vývojových vln z věku do věku…
V tomto
plynutí je i vaše cesta ke mně. Po ní vás vedou
proudy sil mé Vůle, která stanoví, kdy pokvete
růže, kdy uzraje plod jabloní, kdy začne východ
slunce i červánky jeho zapadání. Do
každého okamžiku je položeno nové, vždy
zvláštní, až zázračné
dění, že nikdo není sytý pohledů a
prožitků nových, ani těch opakovaných.
Život
je složen do sytě i velmi jemně zbarvené mozaiky, a ta
přeskupuje svou barvitost, tvoří nové vzory. Proto kam
oči pohlédnou, všude spatří krásu
nevyzpytatelnou. A zní-li melodie, každá je
neopakovatelná, nová a působivá.
Nechť
Tvůrcem i v Něm každý rád žije –
ať jako šedý prach Země, nebo jako vesmírné
slunce!
Nechť je šťastný, kdo žije!
Nechť o svém štěstí ví!
Podle duchovní inspirace přijaté od
Krista napsala
ã
Božena Cibulková, 1967.
Těším
se z tebe, synu, který mne dlouho a vytrvale hledáš a
voláš na své cesty, chtěje ruku v ruce se mnou
kráčet životem. Vím, cítíš se beze
mne slabý, neschopný činit dobro, být moudrý,
v lásce a míru žít se všemi. Hledáš
mne v pravý čas, kdy já hledám tebe jako svého
syna. Je to výborné znamení,
svědčící jasnou řečí, že
mírou předem stanovenou je naplňováno naše
vzájemné působení v životě Země i
člověka.
Ne
vždy jsme se setkávali – já a člověk –
u jedné myšlenky, na jedné cestě a v pravou
chvíli k tomu určenou. Příliš mnoho
překážek bylo postaveno mezi tebe a mne, aby bylo
znesnadňováno naše sjednocení v dokonalé
harmonii. Máme jít souběžně. Já
nebeskými, ty pozemskými cestami k jednomu cíli,
jímž je naše spojení jednotnou ideou
nejvyšší Lásky, vedoucí nás obětí
ke službám životu tam, kde je ponížen na
služebníka zla, jež z něho činí
výheň utrpení.
Kolik
lidských synů však dosahuje tohoto
žádaného? Kolik jich hluboce rozmýšlí
své cesty, směřují‑li k Boží
Lásce, zda do ní cele vstupují, aby nebylo rozdílu
mezi cestou člověka a cestou Krista, aby ne člověk, ale
již Kristus v něm se projevoval Moudrostí a Láskou k celému
světu? Člověk přece má být i v
tělesnosti obrazem Krista, jenž do hmoty sestoupil, aby ji odhmotnil
sám sebou, Boží Myšlenkou, Slovem i činem
Lásky v ní konaným, aby i hmota dostala pečeť
Božství, Jeho mocných tvůrčích sil,
jimiž Ono stvořilo ze Sebe nejvyšší Dobro.
Člověk,
jenž neproduchovňuje hmotu životem lásky, žije v
ní nadarmo, protože neplní úkoly svého
poslání. Proto se vrací znovu do hmoty žít,
aby napravoval chyby spočívající v
zanedbání nejvyššího příkazu,
jímž je přímá povinnost projevovat na Zemi
lásku k Bohu i bližnímu.
Postupně,
jak v těchto svatých láskách vnitřně
uzrává do vyššího stavu mysli a citu,
rozvíjí chápání života a všeho
živého v něm. Musí ve všem vidět obraz Boha,
a proto stejnou láskou zahrnovat vše živé, pokud tento
příkaz člověk nenaplní vrchovatě,
neuznám jej moudrým a dostatečně vyspělým
pro život v Království Božím. Ať cokoli
jiného činí ve jménu víry i horlivé
zbožnosti, nedočká se mírného soudu, pochvaly a
vstupu do Světla. Nepřehlédnu však
žádný jeho čin konaný v dobrém
úmyslu, jímž zvelebil ono pole činnosti,
jíž je pověřen jako vysoce vědomá
inteligentní bytost od počátku svého probuzení
k životu.
Za
každý čin přichází odměna rovná
velikosti, upřímnosti a čistotě úmyslu, jenž
uvedl do chodu dílo konané věřícím
člověkem. Nikdo proto zdarma nebo zbytečně nepracuje, je-li
opravdu dobrým pomocníkem lidu a věrným
služebníkem Lásky Boží. Není-li
odměn zde na Zemi, jsou mu uschovány vždy tam, kam přijde
žít po odchodu z těla. Zvlášť si cením
každého, kdo na mne myslí v tomto bouřlivém
čase sporů a zmatků a je starostlivý o věci
víry, aby měla volnou, do šíře otevřenou
cestu k srdci každého člověka.
Víra
vždy potřebovala na Zemi ochránce, protože přemnoho
překážek a úkladů jí bylo položeno do
cesty. Měly často i zcela skryté a zvláštní
formy, aby je bylo vnějšímu pohledu těžko odhalit a
překážkám se vyhnout. Obrana víry měla dost
horlivých pracovníků, že až do tohoto času
její světla na Zemi svítí. Tato
uchráněná jasná světla mne opět
přivedla blíže k cestám Země. Umožnila mi
zásah do jejího zmatku a utrpení, takže
ještě před ukončením hmotně projeveného
života na ní mohu zmírnit a zčásti zcela
odstranit velké nedostatky křesťanství,
brzdící zdárné dokončení vývoje
lidských věcí, který má uskutečnit
prvé stupně andělských stavů u jedné
třetiny lidstva.
Bez
lásky však nelze vstoupit na vyšší
úrovně, kde již počíná
Království Boží. Má-li být
dosaženo vyššího stavu, je nezbytné rychle naplnit
dané úkoly, zanedbané dílo do
žádané šíře rozvinout, aby nastalo
uklidnění rozvířených hladin soužití
rodin a národů. Jejich vyhroceným neklidem a
úděsným zmatkem vzniká nebezpečí
nezvládnutelných výkyvů, jimiž trpí
všechno živé v širokém okruhu kosmu.
Lidstvo se
musí polepšit, a to rychle. V krátkém čase
musí vyřešit své spory, hledat duchovní pohledy
na život, postoje míru, a plně do nich vstupovat.
Především to přísně žádám
na všech, kdo jsou na cestách víry projevené
jakoukoli formou. Nestačí však jen znát a ctít
přikázání lásky, milování Boha a
člověka. Již nestačí konat jen
bohoslužebné úkony a kázat na téma
evangelií. Je třeba zaměřit velké
úsilí k vývinu dobra v lidech. Přísně
žádám lásku v jednání těch, kdo se
v těchto těžkých časech zkoušek víry
dokázali za víru postavit i za cenu utrpení. Tyto
statečné jsem oddělil zvlášť od
zástupu ostatních věřících.
Každý
za svůj pevný postoj a statečnost projevenou v
myšlenkových zápasech víry s nevěrou, za
každý čin nesoucí dobro, je
podpírající a rozšiřující na
všechny strany, si zaslouží zvláštní
ocenění. Bude mu dáno v různých formách
pomoci jeho osobnímu osudu k dalšímu vývoji i
těm, za něž se u mne přimlouvá, které
má v péči a chrání je, aby neztratili z
očí cestu ke mně a tak nezbloudili, nepromeškali čas
návratu a otevření dveří domova míru a
radosti.
Všechny
statečné, pevné a věrné oddělím od ostatních
věřících, dosud slabých v činech
oběti, protože mi umožňují opět se
přiblížit k Zemi s velkou přímou pomocí.
Ti, kteří dovedli rozhořet svíci své víry
do jasného světla, stálého i ve vichru
názorových zmatků a rozpoutaných bouří
přímých negací pravd, budou pozváni do
čela odděleného zástupu k převzetí
významných úloh, souvisejících s
přesuny lidstva do jiných míst kosmu.
Budu
však kárat každého, kdo své zápasy s
nepřátelstvím jakéhokoli druhu vedl
starozákonními prostředky – oko za oko, zub za zub.
Kdo si nevzal pro svoje boje s protivenstvím a
nepřátelstvím cestu a jednání
Ježíše za vzor a příklad, a je-li napaden,
křivě obžalován, ponížen a pronásledován,
učiní chybu, a stejným způsobem splácí
– ten ještě nevybojoval a neskončil svůj
zápas, i když už jeho cesta nemá
překážky. Takový se nestal Ježíšem
svým životem, myšlenkami, slovy i skutky, jak je
požadováno.
Neukazoval
jsem Ježíšovství jako
život idylický, žitý za pohody a volnosti
pozemské cesty. Přišel jsem ukázat
Ježíše postaveného proti nepřátelství,
nad něž větší není. Přišel jsem
dát příklad, jakým způsobem má být
toto nepřátelství přemáháno,
překonáváno, a nakonec zápas vítězně
dobojován – a to jedinou formou, ukončující
řetěz zla.
Život
a cesta Ježíše je předepsaná linie projevu
člověka nejvyšší úrovně lidského
života. Jen z ní se přestupuje již k pravici Otce –
do života Božského, do Království
Božího. Kdo není člověkem Ježíšem
ukázaného vzoru, nemůže vystoupit na
vyšší úroveň do andělského
života. Smí jen povystoupit k pohledu na věci očima
Pravdy, Moudrosti Ducha, aby viděl, kde měl bojovat s
obtížemi a překážkami cesty mocí
lásky jako anděl a ne jako temný duch silami zla a
všemi prostředky násilí.
A
zatímco on takto prohlédá a
poznává své omyly, čas letí. Země ani
člověk nemohou čekat se svým vývojem na toho, kdo
musí zpět do života hmoty napravovat v ní své
omyly, pilněji se učit ve škole života, vše
chápat a rozumět evangeliím, naplňovat
přikázání lásky a projevovat v sobě i
sebou Ježíše. Opozdilým není
zajištěno, že dohoní zameškané, a mohou se
svým stavem vyřadit z počtu vystupujících k
pravici Otce po skončené pouti dokonalým
člověčenstvím na Zemi.
Cesta
člověka má přísný zákon a
řád, která ani nejvyšší Láska dosud
nemění. Vyřazením se z počtu těch, kdo
mají vstoupit a již přicházejí do
vyšších životních úrovní v oblasti
andělských životů, vsune se takový opozdilec do
nového pole obtížných tělesných životů
v náručí hmoty na Zemi i na jiných planetách.
Věci
jsou nesmírně vážné. Vše spěje ke
kritickému bodu rozhodujícího účtování
s lidstvím. Proto přicházím učinit tak
skrytě, že nebude potuchy o onom soudu lidí,
národů a Země, avšak i zjevně události
ukáží, že je mimořádný čas a
Bůh jedná, zasahuje tam, kde ruka člověka ochabuje, nebo
naopak vztahuje se po věcech ohrožujících život
Země i spásu duší.
Je-li
čas naplněn převratnými změnami, silnými
zásahy mne – Jednajícího, pak musím
říci přímá slova. Opouštím onu
symbolickou starodávnou řeč, v níž má
Vůle a všechno potřebné vědění bylo lidu
sdělováno formou, která více zastřela než
odhalila. Tenkrát proroci a všichni prostředníci
mluvívali ve zvláštních tělesných stavech
podobných spánku, kdy vnější vědomí
bylo ztlumeno. Co vnější vědomí nezná,
nemůže člověk chápat a osvojit si jako
stálé vědění, hluboce prožívanou
skutečnost. Jestliže bylo sdělováno Slovo
Boží proroku, mluvil jeho ústy andělský
tlumočník. Prorok sám nevěděl, co mluví a
co sděluje Bůh. Byl nezúčastněným
nástrojem přímého jednání, dával
se jako dům k obývání, jako harfa do rukou
cizích k rozehrání tichých i silných
tónů. A tito jemu naslouchající mnohé
obrátili, mnohé opomněli a upravili, jak
tehdejší způsob chápání dovoloval.
Všechno však bylo u lidu v úctě, a proto bylo i mnou
ponecháno jako Boží poselství i se vsunutými
lidskými chybami, které jen stoupající vyspělost
člověka odloží a uvede o všem jasné pravdy.
Člověk
nemůže být stále duchovním nemluvnětem,
či nevědomým dítětem ve všech
tajemstvích života. Jak vnitřně vyspívá,
duše si žádá více a hutnějšího
pokrmu duchovního. Velmi již čekám na toto
dospívání, abych mohl s člověkem mluvit bez
zastření podobenstvím – přímou
řečí Pravdy.
Chci podat
člověku pokrm se silnými přísadami, vzatými
z polí a vinic duchovních úrovní, zasvětit jej
do významu věcí pozemského života. Nejdříve
mohu jít k těm, kdo mi stojí nejblíže jako
věřící ve mne a celým srdcem i rozumem jsou mi
oddáni. Oni mají právě nyní své
zvlášť důležité poslání, spočívající
právě v onom poddání se vlivu mé Vůle, o
níž vědí, že chce záchranu
duší. Jen ten, kdo mi nabídne svou vůli, abych ji vsunul
do své, je nejvhodnějším nástrojem pomoci
mé člověku tohoto času i vždy. Nabídnutou
vůli i ochotu ke službě rád použiji, aby
věděl, jak a kdy se má které chápat, aby
posloužila jeho vývoji vedoucího na vzestupné cesty
do výšin Ducha, do sídlišť a pracovišť,
kde je plně rozvinutá činnost lásky s mou
účastí.
Tímto
Slovem zjevuji a upozorňuji, jak hodnotím stav a činnost
lidství ve všech záměrech – dobrých i
nedobrých. Hodnotím a zkoumám všechnu činnost
Země. Nejdříve tu, která je mi
nejbližší, protože je projevem nitra člověka,
jehož nejvnitřnější záležitostí
je jeho vztah ke mně, jeho poznání a pochopení mne.
Zkoumám
srdce věřících. Žel, že zjišťuji
velké nedostatky. Toto neblahé, silně rmoutící
zjištění vede mne ke hledání východiska z
kritického stavu Země a člověka. Je potřebí
rychlý, silně působící zásah, jaký
je možný a dovolený jen v krajní nouzi, kdy
hrozí přímý pád do propastných
katastrof. Záchrana však je, jako vše jiné,
vázána na toho, o něhož se jedná. Je
nutné, aby člověk sám viděl věci v jejich
neutěšených skutečnostech a byl si vědom
kritického bodu, v němž se nacházejí. A to nejen
jako přihlížející, ale i jako
hledající záchranu a snažící se podle
svých možností o změnu chaosu v klid, temnoty ve
světlo, zla v dobro.
Tehdy
přicházím k člověku, volám jej
silným hlasem a říkám, co má činit, jakou
cestou z nebezpečí vyjít v nejkratším čase.
Vyhledávám mezi věřícími jedince vyspělé
v moudrosti a dobru, kteří se zrodili do Země nejen pro
své osobní postupy na cestě, ale jsou vyvoleni k tomu, aby
byli vůdčími pracovníky stojícími po
mém boku. Oni sami však o svém poslání
nevědí.
Tělesné
vědomí omezilo člověka na činnost smyslových
postřehů a projevů a uzavřelo přístup k
vyšším oblastem života za hmotou. I
věřící člověk se domnívá,
že se nemůže ujmout práce s věcmi
pocházejícími z jemu neznámého
duchovního života. Tělesné vědomí
zajisté není schopno zkoumáním věcí
proniknout do tajů duchovních podstat života, do hlubin
Božství, jež jediné může ovlivňovat,
vést, usměrňovat a měnit zemské situace, stav i
vývoj lidstva. Do duchovních oblastí může
pronikat jen to, co vyšlo z nich samých, je s nimi stejné
duchovní podstaty, kvality i možnosti projevu.
Duch hmotou
proniká, avšak ona jím ne. Dočasná
zákonitost, na niž je hmota vázána, to
nedovolí, ač vlastně i ona má ve svých
prvcích Božské duchovní síly. Jakmile
člověk v těle žijící svou vysoce
mravní, ušlechtilou činností zaměřenou na
ideje lásky vstoupí na božské úrovně,
dostane se mu schopnosti vnímat, poznávat všechny jevy
života z těchto úrovní, i když je dosud
poután k tělu z hmoty Země. Toto vyšší
nazírání je stav neobyčejně
zvláštní a krásný. V něm
přijímá vnitřní cestou inspirace k
vědění a poznání věcí
utajených a na Zemi neznámých. Mluví v něm
sama božská intuice, duchovní božská podstata
jeho vnitřního já. Tam jsem já ve slovu i činu.
V nitru božské podstaty člověka mám svůj
jeden vesmírný příbytek.
Dojde-li
člověk pohroužením se do hlubin nitra své
duše až k oblasti, která již není jeho, ale je
neosobní – univerzální, společná
všem věcem – dosahuje vrcholného vývoje,
který jej osvobodí od všech zákonitostí a
omezeností hmoty. Může se svým vědomím
rozbíhat do nesmírnosti bytí, poznávat jeho taje a
rozumět jejich příčinnostem.
Překročením
hranice omezeného člověčenství spoutaného
hmotou stane se vědomí člověka vědomím
silného rozmachu a síly nesmírné
šíře, takže postřehne a obsáhne
složité formy kosmu v rozlehlosti jeho úrovní a sfér.
Úměrně s tímto vývojem vědomí
vstupuje člověk do vědomí mého a jeho
vědomí se stává vědomím mým svou
dokonalou bystrostí, postřehem, hodnocením i
nesmírným bohatstvím citových prožitků,
vjemů, dojmů i tvůrčích myšlenek. V tomto stavu
teprve se může rozvinout u člověka svobodná,
božsky krásná tvůrčí činnost bez
stínu zla.
Věci
takto načrtnuté jsou vývojovými procesy, které
je zapotřebí znát, aby každý
věřící mohl vstoupit do plné naděje,
že i on dojde takového stavu, v němž Bůh je mu
skutečností, on smí naslouchat Jeho bezzvučnému
Slovu v hlubině své duše a těšit se z doteku
Boží Lásky. Její proud, ač je
nejjemnější ve svém působení na
vědomí, je nejsilnějším mým vlivem na
vývoj k božským stavům člověka. Plyne
nepřerušovaným tokem vnitřními oblastmi všech
životů. Nikomu se nevyhýbá. Jen životy
nezralé, nerozvinuté do květů i plodů
lásky, se těmto proudům vyhýbají, přejdou je,
a přitom z nich do sebe nepřijmou jejich blaho, mír a
nekonečné krásno. Z této neschopnosti
člověka přijmout do sebe proud Boží Lásky
plyne všechno utrpení jeho života.
Mé
Slovo plyne nejen z Boží Lásky, ale také z Moudrosti.
I ta se účastní všeho dění,
každého pohybu i nádherného klidu bytí. Je
proto vždy přítomna v člověku, v jeho
hlubinné vnitřní podstatě. Je však nutné,
aby si uvědomil její jsoucnost, skutečnost a blízkost.
Jeho úkolem je nalézt ji v sobě a snažit se o
spojení s ní, o vsunutí svého vědomí do
Boží Moudrosti, aby tak poznal složité procesy,
kterými jej vede, přetváří a
dotváří jeho Tvůrce, aby chápal své
pozemské i vyšší cesty.
Nalézt
správnou cestu může i tehdy, když si toho není
vědom a domnívá se, že to, co v sobě má
jako představu věcí – určité
vědomí, myšlenky a city, stavy smutku nebo radosti, pocity
jistoty a statečnosti, vědomí lásky,
přání konat dobro – to vše že je jeho
vlastní bohatství, které si sám vytvořil a
uvědomil. Všechny impulzy ke krásným formám
šlechetnosti, dobrotivosti a lásky však
vycházejí jen z duchovní podstaty, kde jsem.
Duševní
oblast zprostředkující člověku styk s
vnějším světem i okrajovou sférou duchovnosti
blízké hmotě, nedovede zachytit impulzy Boží
Lásky a žít plně jejich inspirací.
Nižší oblast citových a mentálních sil
zrcadlí Božství jen v omezené míře,
nejslabším paprskem nebo pouhou jiskrou Ducha. Ve hmotě je
všechno Božské jiskřením, nikoli
zářením sluncí.
Projevuje-li
člověk vyšší stupeň lásky –
miluje-li již všechno, co poznává jako živé
na Zemi – znamená to, že je již spojen se svou
božskou vnitřní podstatou, kterou naplňuji já
– Bůh živý, Pohyb a Činnost života, Slovo a
Myšlenka univerzální, procházející
celým jsoucnem. Jako jsem v nitru věcí, jsem i v
člověku. Vůči němu však ještě v
jiném, zvláštním a ojedinělém
postavení, protože člověk je projevem tvaru, do
něhož jsem vstoupil dosud nezvyklým způsobem,
zvaným mysteriem Vtělení. Naplnil jsem tak i tu podstatu,
jíž se říká tělesnost, jež je
nejnižší oblastí projevu životních sil
Božství.
Je
nezbytně třeba znát vývojové zákonitosti.
Obzvlášť musí být známy tomu, jejž
pověřím posláním vůdce a ochránce
těch, kteří nestačili vývojovým
krokům, opozdili se nevyřešenými záležitostmi
a zůstali zpět o značný úsek cesty. K nim nebude
moci přijít Spasitel tak bezprostředně, silným
vlivem na ně působit a pomáhat jim jako za dnů
apoštolů, a proto bude jejich cesta velmi obtížná,
naplněná úsilím dohonit předcházející
je do Království Božího. K takovým nebudu
promlouvat přímo, je nabádat a kárat, ale pošlu
k nim ty, kteří již jsou mnou vyučeni a naplněni
Boží Láskou. Jsou to duchovní učitelé,
vůdci a pomocníci, ochránci a strážci
slabých duší. Tito moji zástupci je povedou.
Pečuji
o všechny cesty, nejen o ty, které již dosahují
mých prahů, ale i o ty, které jsou ještě hluboko
pod nimi. Vyhledávám prostředky, kterými by byli
rychle vyvedeni z nízkých stavů, zpevněna a prohloubena
jejich víra ve mne tak, že bych se každému stal
skutečností, dával se mu poznávat takřka
tváří v tvář, nasloucháním
mému bezzvučnému Slovu, které se ozývá
vnitřní podstatou duše jako Slovo věčného
Boha.
Jedním
z nejúčinnějších způsobů
zabezpečení zdárného vývoje lidstva je
vyškolení jeho duchovních učitelů a
vůdců. Způsobilé k tomu budu k sobě přitahovat.
Každý z nich zanedlouho pocítí mou ruku na
svém rameni. Uvědomí si, že k němu někdo
mluví to, co dosud ještě neslyšel, ač si to
dávno slyšet přál. Pozná, že jej vedu k
velkému úkolu pomocníka a služebníka
Lásky, spolupracovníka v mesiášských
úkolech zahrnujících celou Zemi. Vytvořením
sboru duchovních učitelů zabezpečím cestu těm
bytostem, které prošly zemským životem a dosáhly
alespoň základních stupňů víry.
Tito
pověřenci již brzy poznají, že s nimi jednám,
vlivně na ně působím. Ke každému se
přiblížím z té strany, kterou může pro
mne nejlépe otevřít. Budu s ním jednat formou
odpovídající jeho vnitřními stavu,
duchovnímu vědění a vztahu k Bohu.
Přizpůsobím se každému a projevím se mu
tak, aby nebyl polekán, ale povzbuzen. Ukáži se mu
zvláštním způsobem. Nejvíce budu ovlivňovat
jeho cit. Zesílím jeho dobrou snahu, prohloubím a
zvroucním jeho touhu po Bohu.
Mou
blízkost pozná nejlépe z toho, že do jeho života
vstoupí svatá láska. Ta mu ukáže jeho
bližní, bratry a vše, co má pro ně konat a
obětovat. Láska mu položí do rukou zrcadlo života
Země a on bude poznávat jeho stav a potřeby. Uvidí v
něm tvář utrpení, jemuž byla pozemská cesta
dosud zasvěcena. Do jeho srdce vstoupí soucit, zrodí se
touha pomáhat a sloužit všem, odstraňovat
překážky z lidských cest a vyrovnávat propasti
stojící mezi životem lidským a Božským.
Bude tvořit průduchy, aby proudy jasu, tepla a světla
harmonického soužití vplynuly do života všech
bytostí Země. Láskou se mu stane šlechetnost,
dobrotivost, jemnost a obětavost. Takové lásce
učím, takovou dávám i žádám.
Všichni, kterým se boží láska zrodí v
srdci a usídlí trvale v myšlenkách, citech a
činech šlechetnosti, dobrotivosti a obětavosti, nechť si
uvědomí, že takto se v nich projevuje Kristus – Bůh
věčné Lásky. Život se kouzelně
změní, začne-li Kristus v člověku a s
člověkem jednat. Hmota se v jeho rukou stane poddajnou, krotkou
ovečkou. Zlo se spálí beze zbytku.
Člověk
proniknutý tak silným vlivem Krista byl dosud velkou
vzácností. Nyní však jejich počet začne
růst. Budou vyvstávat na cestách víry a
veškerého náboženství světa. Budou se
poznávat, navzájem sbližovat a spojovat ke
spolupráci. Postaví se k jednomu dílu, jaké
svět dosud nepoznal a do svých dějin nezanesl. To je
sjednocení v myšlenkách víry i v citu touhy po Bohu.
Je to sjednocení v obětavé lásce, z níž
vzchází mír a pokojný život národů
Země, umožňující hledání a
poznávání tajemství života v hlubinách
hmoty i ve výšinách Ducha.
Z
poznání vyvstane před člověkem pravda a ta
již všechny dovede do cest dokonalosti všech projevů
lidského života. Ze stupňů lidské dokonalosti je
již jen malý krůček k přechodu do života
Božského. Ten, rozložený do nesmírné
šíře a výše stupňů, zaujme
člověka na věčnost. Pojme jej do sebe a ze sebe jej
nevydá.
Bude-li kdy
třeba experimentů s životními obrazy a ději, bude
člověk stát v řadách ideových
tvůrců, spoluautorů nových dramat života. Nebude
tím, kdo vlastním prožitkem otřesy duše
prožívá.
Dosud
však obraz života není takto útěšný.
Je příliš mnoho stínů a barvy ještě
velmi nejasné. Bude třeba ještě velké práce,
aby obraz člověka byl vyjasněn a světlo v něm
narýsovalo podobu Boží, z níž byl vytvořen
a pak vyslán k životnímu projevu.
Přicházím na pomoc a přikládám k
ní obě ruce. Chápu se všech možností,
prostředků a způsobů, které mohou přijít
v úvahu, protože chci, aby toto dílo se zdařilo a
rychle dokončilo.
Nejdříve
přistupuji k formám náboženství. Zkoumám
je a hluboce do nich pronikám, abych je posvětil, naplnil jejich
poslání na Zemi a zařadil je na první místo v
důležitosti práce na obnově a obrodě lidstva.
Prohlédnu a zhodnotím každý, i zcela malý
stupínek náboženství a jeho vliv na celkové
zušlechtění člověka. Vírou je
otvírána má cesta k lidstvu a tím je můj vstup
do jeho života zajištěn. Mnohé dveře se mi již
otevřely, a proto je možné očekávat
příznivé změny v životě člověka.
S
mým příchodem do cesty člověka jde i jeho
nový život. Ten má na čele skvoucí znaky Boha.
Ony položí své vlivy jako světla i duhové
paprsky do cesty putujících k branám nadpozemských
krás. Život tím dostane zjasnění, mír a
odpočinek od všech bolestí. Jen ti, kteří
příliš přilnuli k pozemskosti a necítí se
duchovními, nýbrž hmotnými lidmi, pro které
tělo je počátkem i koncem lidského života, a pak
ti, kteří až do tohoto času mého nového
příchodu neodložili nízkost, hrubost mamonu,
pomstychtivost a všechny druhy pýchy a násilných
činů, zůstanou za branami Nebes jako vyhoštěnci,
marnotratní synové bez Otcovského domu.
Až do
konečného vyřešení záležitostí
a problémů lidí dobrých i zlých budu
mocným vlivem působit na jejich cesty. Co se projeví jako
velmi slabé, padne. Co již prokázalo sílu,
postaví se ještě pevněji a bude horami
přepevnými, oblévanými zlatým sluncem
Božství, aby si mohlo na těchto horách svatého
lidství budovat své stany, skryté i zjevné
přebývání ve vesmírném prostoru.
Potom
člověk, jako posvátná schrána
Božství, zaujme postavení, jež mu
přísluší jako synu Boha živého, Tvůrce
Nebe i Země. Duchovní cesty, po nichž šli
věřící za svým cílem návratu do
náruče Božství, nezapůsobily dosud hluboce a
výrazně na jejich život.